Turcan, Ali İhsanAkış, Ayşe2018-02-232018-02-232008Akış, A. (2008). Okulöncesi eğitimi öğretmen adaylarının bilgisayar kullanımına ilişkin tutumları. Selçuk Üniversitesi, Yayımlanmış yüksek lisans tezi, Konya.https://hdl.handle.net/20.500.12395/9106?Okulöncesi Eğitimi Öğretmen Adaylarının Bilgisayar Kullanımına İlişkin Tutumları? isimli bu çalışmanın amacı okulöncesi dönemde bilgisayar kullanımının önemini, yararlarını ve genel özeliklerini vurgulamak ayrıca geleceğin teknoloji kullanabilen bilinçli öğretmenlerini oluşturacak olan 3. ve 4. sınıf öğretmen adaylarının bilgisayar kullanımına ilişkin tutumlarını incelemektir. Araştırmaya Selçuk Üniversitesi Okulöncesi Öğretmenliği Bölümü Mesleki Eğitim ve Eğitim Fakültesi'nde okuyan 210 öğretmen adayı katılmıştır. Bu araştırma ilişkisel tarama modelindedir. Veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından hazırlanmış ve uzman kişiler tarafından geçerlilik ve güvenirlik çalışması yapılmış bilgisayar kullanımına ilişkin bir tutum ölçeği kullanılmıştır. Bunun yanı sıra öğretmen adayları hakkında kişisel bilgilerin elde edilmesi amacıyla hazırlanan kişisel bilgi bölümü kullanılarak ulaşılmak istenen bilgiler elde edilmiştir. Anketin birinci bölümünde yer alan kişisel bilgilere ilişkin olarak yapılan işlemlerde frekans dağılımı bulunmuş ve yüzdelerin hesaplanması yapılmıştır. Buradan elde edilen bilgiler betimsel olarak yorumlanmıştır. Araştırmada öğretmen adaylarının tutumlarını değerlendirmek için betimsel (yüzdelik), ki kare tekniklerinden yararlanılmıştır. Yapılan araştırma sonucunda: Öğretmen adaylarının bilgisayara ilişkin tutumları incelenmiş öğretmen adaylarının sınıflarda bilgisayar kullanımına ilişkin olumlu tavır sergiledikleri bununla beraber hızlı bir şekilde gelişen dünya düzeninin önemli bir uzantısı olan bilgisayarların sınıflarda kullanımının zorunlu olması gerektiği konusunda kesin bir tutum içerisinde olmadıkları saptanmıştır.The purpose of this study, whose title is ?Attitudes of Sophomore and Senior Students at the Preschool Education of University for Using Computer Assistant Program in Preschool Education?, is to stress the importance, benefits and general characteristics of computer utilization at preschool age and moreover to analyze the attitudes of junior and senior teacher candidates, towards computer utilization, who are to be conscious teachers of the future that are using technology. 210 teacher candidates of Preschool Teacher Department of Selcuk University Vocational Training Faculty and Education Faculty have participated to this study. Relational scanning model has been used for this study. As an instrument of data gathering, an attitude scale on computer utilization which has been prepared by the researcher and verified as valid and reliable by experts has been used. In addition to this, through personal information section that has been prepared to gain personal information about teacher candidates, required information has been gained. At the process about personal information that is taking place at the first section of the questionnaire, dispersion of frequency has been found and percentages are calculated. Information gained was interpreted in a descriptive way. Within the study to assess the attitudes of teacher candidate descriptive (percentage), chi square test techniques are used. As a result of the study; the attitudes of teacher candidates towards computer have been analyzed, and it has been determined that teacher candidates are in a positive attitude towards computer utilization in the classrooms, but that they are not in a certain attitude towards the obligatory in-classroom utilization of computers that are a very important part of the rapidly developing world order.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessOkul öncesi eğitimPreschool educationAday öğretmenlerTeacher candidatesBilgisayar kullanımıComputer usingOkulöncesi eğitimi öğretmen adaylarının bilgisayar kullanımına ilişkin tutumlarıAttitudes of sophomore and senior students at the preschool education of university for using computer assistant program in preschool educationMaster Thesis