Yılmaz, AslıÇalışkan, Nurcan2025-01-152025-01-1530.12.2024Yılmaz, A., Çalışkan, N. (2024). Sanal Gerçeklik Tabanlı Öğrenme Aracının Hemşirelik Öğrencilerinin Toraks ve Akciğer Fiziksel Muayene Bilgi ve Becerilerine Etkisi: Tek Kör Paralel Grup Randomize Kontrollü Çalışma Protokolü. Güncel Hemşirelik Araştırmaları Dergisi, 4 (3), 100-112.2791-7797https://hdl.handle.net/20.500.12395/53807Amaç: Araştırma, sanal gerçeklik (SG) tabanlı toraks ve akciğer fiziksel muayene öğrenme aracının hemşirelik öğrencilerinin bilgi ve becerilerine etkisini değerlendirmek amacıyla tasarlanmıştır. Yöntem: Çalışma; tek kör, ön test-son test, kontrol gruplu, paralel grup randomize kontrollü bir araştırma olarak planlanmıştır. Araştırma, SPIRIT 2013’e göre hazırlanmış ve NCT06536361 numarası ile clinicalTrials.gov adresine kayıt edilmiştir. Araştırmaya, bir devlet üniversitesinin hemşirelik fakültesinde “Sağlığın Değerlendirmesi” dersini alan ve araştırma kriterlerini karşılayan, cinsiyet ve ders başarı puanlarına göre tabakalandırılarak randomize edilmiş 40 deney ve 40 kontrol grubundan oluşan, 80 öğrenci dahil edilmiştir. Veriler; “Tanıtıcı Özelikler Formu”, “Toraks ve Akciğer Fiziksel Muayene Bilgi Testi”, “Toraks ve Akciğer Fiziksel Muayene Beceri Kontrol Formu” ve “Öğrenci Görüş Formu” kullanılarak toplanmıştır. Uygulama öncesi tüm öğrencilere teorik ve beceri eğitimi verilerek, demonstrasyon videoları izletilmiştir. Araştırmanın hazırlık aşaması tamamlandığında, öğrencilere konu tekrarı yapmaları için ön okuma materyalleri ve demonstrasyon videoları gönderilmiştir. Konu tekrarından yedi gün sonra öğrencilerin ilk bilgi ve ilk beceri ölçümleri yapılmıştır. İlk ölçümlerden yedi gün sonra deney grubu öğrencilerine sanal gerçeklik tabanlı öğrenme aracını ile kontrol grubu öğrencilerine ise geleneksel eğitim yöntemi kullanılarak eğitim verilmiştir. Uygulamadan yedi gün sonra tüm öğrencilerin son bilgi ve son beceri ölçümleri yapılmış ve deney grubu öğrencilerinin öğrenme aracı hakkında görüşleri “Öğrenci Görüş Formu” kullanılarak toplanmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde, parametrik ve/veya non parametrik testler, tekrarlı ölçümlerde varyans analizi kullanılacaktır. Sonuç: Araştırmanın tamamlanmasıyla, sanal gerçeklik teknolojisinin hemşirelik eğitimindeki rolüne dair farkındalığın artması beklenmektedir. Araştırma ile sanal gerçeklik tabanlı öğrenme aracının geleneksel eğitime entegrasyonuna dair bir örnek teşkil ederek literatüre katkı sağlaması öngörülmektedir.Objective: This study aims to evaluate the impact of a virtual reality (VR)-based thorax and lung physical examination learning tool on nursing students' knowledge and skills. Method: Designed as a single-blind, pretest-posttest, parallel group randomized controlled trial, this study adheres to SPIRIT 2013 guidelines and is registered on ClinicalTrials.gov (NCT06536361). The study involved 80 nursing students enrolled in the “Health Assessment” course at the Faculty of Nursing of a public university, who meet the study criteria. These participants were stratified by gender and academic performance, then randomly assigned to either the experimental group (n=40) or the control group (n=40). Data were collected using the “Descriptive Characteristics Form”, “Thorax and Lung Physical Examination Knowledge Test”, “Thorax and Lung Physical Examination Skills Checklist’’, and “Student Feedback Form”. All students received theoretical and skill-based training and watched demonstration videos before the intervention. Pre-reading materials and demonstration videos were given to the students for study post-preparation phase. Initial knowledge and skill assessments were conducted after seven days. Seven days later these assessments, the experimental group trained with the virtual reality-based learning tool, while the control group received training using traditional methods. Final assessments were conducted seven days post-training, and feedback from the experimental group was collected. Data will be analyzed using parametric/non-parametric tests and analysis of variance in repeated measures. Conclusion: The study is expected to enhance awareness of the role of virtual reality technology in nursing education and contribute to the literature by demonstrating an example of integrating virtual reality-based learning tools into traditional education.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessHemşirelikFiziksel MuayeneSanal GerçeklikToraksAkciğerINTERDISCIPLINARY RESEARCH AREAS::Caring sciences::NursingPhysical ExaminationVirtual RealityThoraxLungSanal gerçeklik tabanlı öğrenme aracının hemşirelik öğrencilerinin toraks ve akciğer fiziksel muayene bilgi ve becerilerine etkisi: Tek kör paralel grup randomize kontrollü çalışma protokolüThe effect of virtual reality-based learning tool on nursing students' knowledge and skills in thorax and lung physical examination: A single-blind, parallel-group, randomized controlled trial protocolArticle43100112