Şimşek, GökselZengin, Abdülcelil Mücahid2015-10-192015-10-192010-07-20Zengin, A. M. (2010). Doğrudan pazarlama aracı olarak cep telefonu kullanımı ve tüketici tutumları. Selçuk Üniversitesi, Yayımlanmış yüksek lisans tezi, Konya.https://hdl.handle.net/20.500.12395/2703Ulaşılması giderek zorlaşan tüketicilere pazarlama iletişimi mesajlarını iletebilmek için kullanılabilecek araçlardan biri de cep telefonlarıdır. Tüketicilerin sürekli yanlarında taşıdıkları cep telefonları sayesinde onlara kişiselleştirilmiş mesajlar uygun zaman ve yerde gönderilebilmektedir. Bu tez çalışmasında tüketicilerin mobil pazarlama ve özellikle de SMS pazarlamasına yönelik tutumları incelenmiştir. Araştırmanın birinci bölümünde doğrudan pazarlama ve tüketici tutumları incelenmiştir. İkinci bölümde mobil pazarlama yöntemleri ve özellikle de SMS pazarlaması üzerinde durulmuştur. Çalışmanın üçüncü ve son bölümünde araştırma bulgularına yer verilmiştir. Bu çalışmada benzer pek çok çalışmanın aksine örneklem sadece gençlerden değil, 18-70 yaş arası ve çeşitli gelir gruplarından tüketiciler arasından seçilmiştir. Araştırmanın sonucunda tüketicilerin pazarlama amaçlı SMS'lerden rahatsızlık duydukları, pazarlama amaçlı SMS'leri faydalı bulmadıkları, ancak buna rağmen bu tür mesajları almamak için herhangi bir başvuruda bulunmadıkları belirlenmiştir.Mobile phones are one of the direct marketing tools that can be used to reach today?s hard to reach consumers. Mobile phones are very personal devices and they are always carried with the consumer, where ever they go. This creates an opportunity for marketers to create personalized marketing communications messages and send them on the right time and place. This study examines consumer attitudes toward mobile marketing, especially toward SMS marketing. The first part of this research examines the topics of direct marketing and consumer attitudes. In the second part, mobile marketing methods and SMS marketing has been detailed. The last part consists of methodology and findings. Unlike similar studies, this study does not focus on the young, but includes consumers who are in the 18-70 age range to the field research. It has been concluded that most consumers think SMS marketing is disturbing.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessConsumer attitudesTüketici tutumlarıConsumer behaviorTüketici davranışıMarketing methodsPazarlama yöntemleriCep telefonuCell phoneDoğrudan pazarlamaDirect marketingKısa mesajShort messageMobil pazarlamaMobile marketPazarlamaMarketingDoğrudan pazarlama aracı olarak cep telefonu kullanımı ve tüketici tutumlarıUse of mobile phones as a direct marketing tool and consumer attitudesMaster Thesis