Akaygün, SevilElmas, RıdvanKara, HüseyinKarataş, Faik ÖzgürYıldırım, Gözde2020-03-262020-03-262016Akaygün, S., Elmas, R., Kara, H., Karataş, F. Ö., Yıldırım, G. (2016). Fen Lisesi Kimya Öğretmenlerinden Bir Yansıtma: Güncellenen Kimya Öğretim Programı ile İlgili Görüşler. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(2), 737-770.2148-75102148-7758https://dx.doi.org/10.17556/jef.36724http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TXpJd01EY3lNZz09https://hdl.handle.net/20.500.12395/32936Öğretim programlarının uygulanmasında öğretmenlerin programa ilişkingörüş ve inanışları etkilidir. Bu nedenle kimya öğretmenlerinin öğretim programlarıhakkındaki görüşlerinin belirlenmesi önem taşımaktadır. Bu çalışmanın amacı, fenliselerinde görevli kimya öğretmenlerinin güncellenen kimya dersi öğretim programıhakkındaki görüşlerinin belirlenmesidir. Bu amaç doğrultusunda fen liselerindegörevli 42 kimya öğretmenin öğretim programı hakkındaki görüşleri alınmıştır.Katılımcıların görüşleri, açık uçlu sorulardan oluşan, Kimya Öğretim ProgramıDeğerlendirme Anketi (KÖPDA) ile elde edilmiştir. Elde edilen veriler, içerikanalizi ile KÖPDA’da yer alan temalar ışığında analiz edilmiştir. Katılımcılarınçoğunluğu yürürlükteki güncel programda hem öğretmenin hem öğrencinin yineaktif olduğunu belirtirken, öğrenme etkinlikleri ve ölçme-değerlendirme konularındaolumlu ve olumsuz görüşler ifade eden katılımcıların sayısı yaklaşık olarak aynıdır.Ayrıca, öğretmenlerin çoğunluğu programı açık ve anlaşılır bulduklarını, ancakkonuların bazı sınıf seviyelerinde daha yoğun verildiğini belirtmişlerdir. Sonuçolarak, öğretmenler, öğretim programlarının okul türlerine uygun olarakfarklılaştırılmasına vurgu yapmışlardır.For an effective chemistry education, it is crucial to determine views of thechemistry teachers. This study aims to investigate the views of chemistry teachers working at science high schools, about the revised chemistry curriculum. Forty-twochemistry teachers participated in the study designed as survey study where the datawere collected by a questionnaire with open-ended questions, Chemistry CurriculumEvaluation Questionnaire (CCEQ). The data were analyzed based on the themesexisted in CCEQ. The majority of the chemistry teachers reported that both teachersand the students also have an active role in the current curriculum, but their viewswere fragmented about the learning activities and evaluation parts in the curriculum.The teachers also emphasized the differentiation of chemistry curricula according tothe school types.tr10.17556/jef.36724info:eu-repo/semantics/openAccessKimyafen lisesiöğretmen görüşüChemsitryscience high school,teachers’ viewsFen lisesi Kimya öğretmenlerinden bir yansıtma: güncellenen Kimya öğretim programı ile ilgili görüşlerA reflection from chemistry teachers of science high schools: Views about the revised chemistry curriculumArticle182737770