Sarıgül, EceÇekiç, Ahmet2018-03-152018-03-152007Çekiç, A. (2007). The effects of computer assisted pronunciation teaching on the listening comprehension of intermediate learners. Selçuk Üniversitesi, Yayımlanmış yüksek lisans tezi, Konya.https://hdl.handle.net/20.500.12395/9565Bu çalışmanın amacı Bilgisayar Destekli Telaffuz Öğretiminin ( BDTÖ) Selçuk Üniversitesi Yabancı Diller Yüksek Okulunda orta öncesi düzeydeki İngilizce hazırlık öğrencilerinin dinlediklerini anlamaları üzerindeki etkisini araştırmaktır. Telaffuz öğretiminde farklı öğeler üzerinde yoğunlaşmanın dinleme üzerinde etkisini ortaya çıkarmak için, her biri on üç öğrenciden oluşan üç grubu parçalar (sesler), parçalar (sesler) üstü öğeler ve kontrol grupları olarak ele aldık. Eğitim süresinden önce ön-test sonrasında ise son-test üç gruba da uygulandı. 6 ardışık hafta, 4'er saat süreyle Tell Me More ve Ellis Master Pronunciation programlarını kullanarak BDTÖ uygulandıktan sonra Kruskal-Wallis H ve Wilcoxon sonuçları sesler üstü ve ses grubu lehineydi. Deney gruplarının ön-test ve son-test sonuçları arasında istatiksel olarak fark varken kontrol grubunun ön-test ve son-test sonuçları arasında anlamlı bir fark bulunamadı. Fakat üç grubun son test sonuçları arasında eğitim süresinin kısa olması, öğrenci sayısının azlığı ve laboratuarın fiziksel ve teknik yetersizlikleri gibi kısıtlıklara bağlı olabilecek nedenlerden anlamlı bir fark bulunamadı.eninfo:eu-repo/semantics/openAccessComputer-aided educationİngilizce eğitimiEnglish educationBilgisayar destekli eğitimThe effects of computer assisted pronunciation teaching on the listening comprehension of intermediate learnersBilgisayar destekli telafuz öğretiminin orta seviyedeki öğrencilerin dinlediklerini anlamaları üzerindeki etkileriMaster Thesis