Kutluk, ÖzerAşkın, CihatKurtaslan, Zafer2017-12-122017-12-122010Kurtaslan, Z. (2010). Müzik öğretmeni yetiştiren kurumlardaki keman eğitiminde çağdaş Türk keman eserlerinin kullanılma durumuna ilişkin öğretim elamanı görüşleri. Selçuk Üniversitesi, Yayımlanmış doktora tezi, Konya.https://hdl.handle.net/20.500.12395/7024Türkiye'de keman eğitiminin tarihsel gelişim süreci içerisinde oluşum dönemi incelendiğinde, eğitimciler de dahil olmak üzere tüm materyallerin yurt dışından sağlandığı görülmektedir. Atatürk'ün ?Çağdaş Türkiye Cumhuriyeti Projesinde? özel önem verdiği müzik eğitimi ve seslendirme kurumlarının Batılı anlamda yapılandırılması için yetenekli müzik öğrencileri devlet bursuyla Avrupa'ya yollanmıştır. ?Ulusal Çağdaş Çoksesli Türk Müziği? yaratmak için öncelikle bestecilerin yetişmesine önem verilmiş olup, Avrupa'ya müzik eğitimi için gönderilen I. kuşak arasında, bestecilik eğitimi için gönderilenlerin çoğunlukta olduğu görülmektedir. İlk yıllarda keman eğitimindeki dışa bağımlılık, Türk kemancıların yetişmesi ve Cumhuriyet döneminde açılan müzik eğitimi kurumlarında eğitimci olarak görev almaları ile her ne kadar azalsa da, materyal ve metot konusunda uzunca bir süre devam etmiştir. Keman eğitimine yönelik ilk metodik çalışmalar, Avrupa'ya müzik eğitimi ve keman pedagojisi alanında eğitim görmek için gönderilen keman eğitimcileri ve müzik eğitimcileri tarafından yazılan, Türk Müziği'ne dayalı, evrensel müziğe ve ulusal gerçeklere uygun, Türkiye'nin somut ve çağdaş koşullarıyla tutarlı çalışmalardır. Bu araştırmada, çağdaş Türk keman eserlerinin ve ulusal müzik materyallerini içeren metot, albüm vb. çalışmaların keman eğitimine ne şekilde yansıdığı, söz konusu çalışmaların keman eğitiminde ne derece kullanıldığına ilişkin öğretim elemanları ile yapılan görüşmelerden elde edilen veriler ?nitel araştırma? yöntemine göre derinlemesine analiz edilmiştir. Öğretim elemanlarının keman eğitiminde ?Çağdaş Türk Keman Eserleri?ne yer verilmesinin keman eğitimini birçok açıdan güçlü kıldığını ifade etmelerine rağmen, araştırmada ayrıntılı bir biçimde tartışılan nedenlerden dolayı yeterince yer vermedikleri tespit edilmiştir. Bu araştırmadan elde edilen sonuçlara göre, Türkiye'deki Eğitim Fakülteleri'ne bağlı Müzik Eğitimi Anabilim Dalları'nda keman eğitimi derslerinde ?Çağdaş Türk Keman Eserleri?ne, evrensel keman literatürüne ait malzemeler ile eşit düzeyde yer verilen çok seçenekli ortak bir programa gidilmesi gerektiği vurgulanmıştırWhen the constituting process of violin is investigated in the historical process, it is seen that including people, all materials had been obtained from abroad. In the context of Atatürk?s ?National Contemporaray Polyphonic Turkish Music Project? talented music students were sent abroad with goverment grants in the western context structuring of music education and music performance institutions which was given a special importance by Atatürk. For cerating ?National Contemporary Polyphonic Turkish Music? firstly it was given importance education of composers. It can also be seen that amongst the first generation who was sent for music education, was in the majority. In fist years, although dependence on foreign?s violin education was decereased with educating Turkish violinists, their employement in music education institutions which had opened in Republic Period and educating students; it had been continued for a long time in the subjects of materials and methods.. The first methodic studies which are related to violin education, are the studies written by violin and music educators who were sent to Europe, based on Turkish Music, appropriate for universal music and national realities and coherent with the concrete and contemporary conditions of Turkey. In this research, ; it has investigated that how the compositions and methods that have written by contemporary Turkish composers reflect to violin education and how much the mentioned studies have been used in violin education. Both of these information have gained from teaching staff who have deep information and experience and these informations have been analysed with ?qualitative investigation method? in depth. Although the teaching staff have indicated that taking place to ?contemporary Turkish violin compositions? make the violin education stronger, it is ascertained that they don?t give place to the contemporary Turkish compositions because of some reasons that have been discussed in depth. According to the results obtained from this research it was emphasized that in the violin education lesson at department of music education consist in faculty of education with material belonging to universal violin literature modern Turkish violin compositions need to be scheduled by multi-choice on an equal footing and shared-mutual- program.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessKemanViolinMüzik aletleriMusical instrumentsMüzik eserleriMusic worksMüzik öğretmeni yetiştiren kurumlardaki keman eğitiminde çağdaş Türk keman eserlerinin kullanılma durumuna ilişkin öğretim elamanı görüşleriDoctoral Thesis