Ünver, YasinÜnüsan, Nurhan2023-04-072023-04-072005Ünver, Y., Ünüsan, N., (2005). Okul Öncesi̇nde Beslenme Eği̇ti̇mi̇ Üzeri̇ne Bi̇r Araştırma. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14, 529-552.2667-4750https://hdl.handle.net/20.500.12395/46665Araştırma, beş-altı yaş grubu çocuklarına verilen beslenme eğitiminin etkisini belirlemek amacıyla, Çanakkale ili Bayramiç ilçesi İlköğretim Okulları Anasınıflarında yürütülmüştür. 25 kişilik deney ve 25 kişilik kontrol grubu rasgele örneklem yoluyla oluşturulmuştur. Çocukların besin gruplarına ilişkin bilgi düzeylerinin yükseltilmesi ve yemek yeme alışkanlıklarında olumlu değişiklikler meydana getirilmesi amacıyla, deneklere dört hafta boyunca okulda eğitim verilmiştir. Kontrol grubunun eğitimi ise konuya ilişkin öğretmenlerinin eş zamanlı olarak verdikleri bilgilerle sınırlı kalmıştır. Gurupların eğitim öncesi ve sonrası beslenme bilgi seviyesi ve yeme davranışlarındaki değişimler aynı anketlerle ölçümlenerek SPSS 10.0 paket programında değerlendirilmiştir. Deney grubu çocuklarının, kontrol grubu çocuklarına oranla, besin gruplarına ilişkin bilgi düzeyleri ve yemek yeme davranışlarında olumlu yönde gelişmeler ortaya konmuştur. Okulöncesi eğitim kurumlarında beslenme eğitimi verilmesi çocukların beslenme bilgisini artırarak, yeme davranışlarını olumlu yönde değiştirdiği sonucuna varılmıştır.The research was carried out at to determine the effect of nutrition education given to preschoolers (five-six years) in Bayramiç, Çanakkale. Experimental and control groups were randomly set, each consisting of 25 children. The nutrition education program on food groups, and positive eating behaviours was given for four weeks. The control group received concurrent knowledge given by their teachers related with the topic. The difference before and after nutrition education obtained by using the same questionnaires and effects of the education were statistically evaluated by using SPSS 10.0. Research results show that; there was a significant increase at the nutrition knowledge levels and behaviours of experimental group of participants when compared to the control group of participants. Thus, it was cleared that nutrition education given to pre-schoolers increased the level of nutrition knowledge of children, and affected their eating behaviours in a positive way.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessbeslenme eğitimiokulöncesibesin gruplarıyeme davranışlarınutrition educationpreschoolfood groupseating behaviourOkul Öncesi?nde Beslenme Eği?ti?mi? Üzeri?ne Bi?r AraştırmaArticle14529552