Atan, UğurBiçer, Dilara Derya2020-06-272020-06-2720192019-01-28Biçer, D.D. (2019). Sosyal Sorumluluk Alanında Yapılmış Görsellerde Foto Manipülasyon Tekniğinin Mesaj İletmede Etkisi: WWF ve Haytap örneği. ( Yüksek Lisans Tezi). Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.https://hdl.handle.net/20.500.12395/39768Sosyal sorumluluk insanların, içinde yaşadığı topluma ve çevreye karşı duyarlılığı olarak açıklanabilir. Çeşitli kurum ve kuruluşların farklı alanlarda sosyal sorumluluk projelerini gerçekleştirmeleri buna örnek olarak gösterilebilir. Bu kurum ve kuruluşlardan Dünya Doğayı Koruma Vakfı (WWF) ve Hayvan Hakları Federasyonu (HAYTAP), hedef kitleyi bilinçlendirmek, doğanın bozulmaması için farkındalık oluşturmak amacıyla yaptığı çalışmalar önemli kabul edilmektedir. Dolayısı ile foto manipülasyon tekniği ile hedef kitleyi bilgilendirmeye, bilinçlendirmeye ve farkındalık oluşturmaya yönelik tasarlanan afişlerin etkisinin olup olmadığının incelenmesi bu araştırmanın problemi olmuştur. Bu araştırma, sosyal sorumluluk bilinci oluşturmayı kendisine görev edinen Dünya Doğayı Koruma Vakfı'nın (WWF) ve Hayvan Hakları Federasyonu'nun (HAYTAP) foto manipülasyon tekniği ile yapılan afişlerinin hedef kitle üzerindeki etkisini ortaya koymayı amaçlamıştır. Araştırmanın evrenini, güzel sanatlar alanında eğitim veren akademisyen, öğretmen ve eğitim alan öğrenciler; örneklemini ise bu gruplar arasından belirlenen 143 kişi oluşturmuştur. Araştırmada nitel veri toplama yöntemlerinden yararlanılarak, veriler görüşme formu ile elde edilmiştir. Araştırma sonucunda, WWF ve HAYTAP'ın sosyal sorumluluk alanında foto manipülasyon tekniğiyle yaptırdığı afişlerin gerçeküstü imajlar ortaya çıkararak hedef kitleyi bilgilendirdiği, bilinçlendirdiği ve farkındalık oluşturduğu anlaşılmıştır. Afişlerde foto manipülasyon tekniği uygulanırken grafik tasarım ilke ve elemanlarına bağlı kalındığı görülmüştür.Social responsibility can be explained as people's sensitivity to the society and environment in which they live. Realizing of social responsibility projects of various institutions and organizations in different areas can be shown as an example. The works of the World Nature Protection Foundation and the Animal Rights Federation, which are one of such institutions and organizations, are considered as important to raise target group awareness and to create target group awareness of not spoiling nature. Therefore, it is the problem of this study to examine if the posters designed to inform the target group and create awareness by the photo manipulation method has an effect. The aim of this research is to reveal the impact of the posters of the World Nature Protection Foundation and the Animal Rights Federation, the aim of this study was to determine the effects of posters made with photo manipulation technique on the target audience. The population of the research includes fine arts academicians, teachers and students; the sample consists of 143 individuals which are in these groups. The data were obtained by using qualitative data collection methods. As a result of the research, it is understood that the posters which WWF and HAYTAP made with photo manipulation technique in the field of social responsibility revealed the surreal images, informed the target group and created awareness. It is observed that the graphics design principles and elements are keeped to the posters while the photo manipulation technique is practising.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessFoto ManipülasyonPhoto ManipulationSosyal SorumlulukSocial ResponsibilitySosyal sorumluluk alanında yapılmış görsellerde foto manipülasyon tekniğinin mesaj iletmede etkisi: WWF ve Haytap örneğiThe effect of photo manipulation technique on message transmission in the visual areas of social responsibility: WWF and Haytap exampleMaster Thesis