Gögercin, Ahmet2023-05-042023-05-042002Gögercin, A., (2002). La Narratıon Indırect Dans La Jalousıe'd'alaın Robbe-Grıllet. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8, 193-204.2667-4750https://hdl.handle.net/20.500.12395/47126Ellili yıllarda Fransa'da ortaya çıkan ve başta Alain Robbe-Grillet olmak üzere, Claude Simon, Claude Ollier, Nathalie Sarraute, Robert Pinget gibi yazarların oluşturduğu 'Yeni Roman' akımı sadece Fransız romanını değil, tüm dünya romanının seyrini etkilemiş, hem içerik hem biçim bakımından yeni açılımların yakalanmasında önemli rol oynamıştır. Aynı zamanda, roman sanatının alışılagelmiş kalıplarını yıkarak yenilenmesine yol açmakla kalmamış, edebiyat çevrelerinin, yaşadıkları evrene karşı yeni ve çağdaş yaklaşımlar geliştirmelerine olanak sağlamıştır. Böylelikle, romanın yapısı değişerek Balzac'ı anlayış yerini günümüzün postmodern edebiyatına varan yeni bakış açılarına bırakmıştır. Robbe-Grillet'in bu anlayış çerçevesinde oluşturduğu romanı Kıskançlık'ta ise, klasik romanın alışılagelmiş yapısını yıkarak, yerine belli bir kimliği olmayan, çevresiyle iletişim kurmakta güçlük çeken, nesneler tarafından kuşatılmış siluet insanların baş rolleri oynadığı yepyeni bir dünya kurgulamıştır. Eserde yoğun bir şekilde ‘dolaylı anlatıma' başvuran yazar, dramatik olay örgüsünü engelleyerek, çok daha durağan bir anlatı gerçekleştirmiş, böylelikle kahramanın büyüyerek tüm anlatıya hakim klasik bir roman kahramanı olmasının önüne geçmiştir. Bu çabalarının sonucunda da, modern dünyanın yeni bir yorumuna ulaşarak, kendisini saran nesnelerin kölesi durumunda olan, iletişimsiz, şüpheci, kendine güvenmeyen çağdaş insanın yeni bir sunumuna ulaşmayı başarmıştır.eninfo:eu-repo/semantics/openAccessYeni RomanAnlatım TeknikleriRoman KahramanıRobbe-GrilletKıskançlıkLa Narratıon Indırect Dans La Jalousıe'd'alaın Robbe-GrılletAlaın Robbe-Grılletin Kıskançlık Adlı Romanında Dolaylı AnlatımArticle8193204