Çetin, GökçeSarı, SerdalKarakuş, Canan2024-10-242024-10-242022 AralıÇetin, G., Sarı, S., Karakuş, C., (2022). Öğretmenlerin Mesleki Tükenmişlik Düzeyleri Üzerine Bir İnceleme. Selçuk Üniversitesi Akşehir Meslek Yüksekokulu Sosyal Bilimler Dergisi, (14), 59-72.https://hdl.handle.net/20.500.12395/53063Bu çalışmada temel amaç öğretmenlerin mesleki tükenmişlik düzeylerinin belirlenmesidir. Araştırmanın çalışma evrenini Konya ili Selçuklu ilçesindeki öğretmenler oluşturmaktadır. Bu araştırma ile; cinsiyet, sınıflarındaki öğrenci mevcudu, sınıflarındaki yabancı öğrenci mevcudu, okulun içerisindeki çevrenin sosyo-ekonomik durumu, gibi değişkenlerin öğretmenlerinin mesleki tükenmişlik düzeyleri üzerine etkisi tespit edilecektir. Araştırmada 10 sorudan oluşan Kişisel Bilgi Formu, 22 soru ve üç alt boyuttan oluşan Maslach Tükenmişlik Envanteri kullanılmıştır. Çalışmadan ortaya çıkan veriler değerlendirilirken, SPSS 21 programından yararlanılmıştır. Değerlendirme sürecinde frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma, Anova, T testi, Tukey testi ile araştırma sonucunda elde edilen verilerle öğretmenlerin mesleki tükenmişlik durumları tespit edilmiştir. Araştırma sonuçlarından elde edilen bulgulara göre araştırmaya katılan öğretmenlerin, duygusal tükenme ve duyarsızlaşma alt boyutlarında düşük tükenmişlik seviyesinde, kişisel başarı alt boyutunda ise yüksek tükenmişlik seviyesinde oldukları sonucuna varılmıştır.The main purpose of this study is to determine the teachers’ professional levels of burnout. The working population of the research consists of teachers in Selçuklu district of Konya. With this research, the effects of variables such as gender, the number of students in the class, the number of foreign students in the classroom, the socio-economic status of the school's environment on the teachers’ professional levels of burnout will be determined. In the research, Personal Information Form consisting of 10 questions and Maslach Burnout Inventory consisting of 22 questions and three sub-dimensions were used. While evaluating the data obtained in the study, SPSS 21 program was used. In the evaluation phase, teachers’ professional status of burnout was determined with the data obtained as a result of the research with the frequency, percentage, arithmetic mean, standard deviation, Anova, T test, Tukeytest. According to the findings obtained from the research results, it was concluded that the teachers participating in the study were at low burnout level in emotional exhaustion and depersonalization sub-dimensions, and at the high burnout level in personal success sub-dimensions.turinfo:eu-repo/semantics/openAccessMesleki tükenmişlikyabancı uyruklu öğrenciöğretmenlerProfessional burnoutforeignstudentsteachersÖğretmenlerin Mesleki Tükenmişlik Düzeyleri Üzerine Bir İncelemeAn Investigation On Teacher's Professional Levels Of Burnoutarticle145972