Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • DSpace İçeriği
  • Analiz
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Çağatay, Kubulay" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Ahşap malzeme restorasyonunda yüzey temizleme yöntemleri
    (Selçuk Üniversitesi Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu, 2016) Kesik, Hacı İsmail; Akyıldız, Mehmet Hakan; Çağatay, Kubulay; Karamanoğlu, Mehmet; Bıçak, Sezgin; Olgun, Çağrı; Tiftik, Aslı
    Restoration process, which applied to restore that historic wooden structure, framework elements and furniture recovery original appearance, has an important role in the preservation of wooden materials and passed to the next generations. Cleaning of the dust, dirt, grease, paint and varnish on the wooden material is one of the steps that need attention. Destroyed and polluted areas are removed from wood surface by applying chemicals at the restoration. Some chemicals used in cleaning the surface is odorless, non-flammable, water soluble, non-toxic gas outlet, and have FDA (Federal Drug Administration) and USDA documents because of food grade usage. The aim of this study introduce the some surface cleaning methods in wooden material restoration process, which are destroyed and polluted areas on wood surface, to ensure quickly clean and also based on human and environmental health.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Farklı tutkalların kayın ve sarıçam ağaçlarındaki yapışma dirençlerinin belirlenmesi
    (Selçuk Üniversitesi Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu, 2015) Kesik, H. İsmail; Çağatay, Kubulay; Yüksel, Mehmet; Toker, Hilmi; Baysal, Ergün; Durmaz, Ekrem; Ergün, Mehmet Emin; Türkoğlu, Türkay
    Bu çalışmada, poliüretan esaslı Pu-Mon ve Pu-Ma, polivinilasetat esaslı PVAc-MA22, PVAc-MA35 ve PVAc-MA50 ile yapıştırılmış Doğu kayını (Fagus orientalis L.) ve sarıçam (Pinus Sylvestris L.) odunlarının yapışma direnci, TS EN 205 esaslarına göre belirlenmiştir. Deney sonuçlarına göre, en yüksek yapışma direnci Pu-Ma (16.01 N/mm2) ve PVAc-MA35 (15.12 N/mm2) ile yapıştırılmış kayın numunelerinde, en düşük yapışma direnci ise Pu-Mon (7.98 N/mm2) ve PVAc-MA35 (7.67 N/mm2) ile yapıştırılmış sarıçam numunelerinde tespit edilmiştir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Geleneksel Antakya konutlarında ahşap kullanımı
    (Selçuk Üniversitesi Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu, 2016) Soysal, Mehmet; Çağatay, Kubulay; Kesik, H. İsmail
    Geleneksel Antakya konutları iç mekan donatı elemanlarında ahşabın yoğun olarak kullanıldığı görülmektedir. Değişik kültürlerin etkisinde kalan geleneksel Antakya konutlarında pencereler, kapılar, duvarlar, dolaplar ve tavanlar değişik tekniklerle işlenmiş ahşap elemanlarla donatılmıştır. Ahşap işleme tekniğinin birçoğunun uygulandığı ahşap iç mekan donatı elemanlarının konutlara ayrı bir değer kattığı görülmüştür. Ancak, geleneksel Antakya konutlarının koruma altına alınmış olmasına rağmen tam anlamıyla korunamadığı görülmüştür. Kültürel varlıklarımızın bu koşullarda bu güne kadar ulaşmış olmasından dolayı kendimizi şanslı saymamız ve bu şansı kaybetmeden iyi değerlendirerek kalan bu kültürel varlıklarımıza gereken hassasiyeti göstermemiz gerekmektedir.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Lise Koridor Duvarlarında Kullanılan Renklerin Öğrencilerin Algısal Değerlendirmeleri Üzerindeki Etkileri
    (2017) Çağatay, Kubulay; Hidayetoğlu, Mehmet Lütfi; Yıldırım, Kemal
    Bu araştırmada, okul koridorlarının iç mekânında kullanılan farklı renklerin (krem, mavi ve yeşil) öğrencilerin algısal performansı üzerindeki etkilerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu maksatla, Ankara'da bulunan İncirli Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi koridorları araştırma ortamı olarak seçilmiştir. Öğrencilerin üç farklı renge sahip koridorları 11 sıfat çiftinden oluşan anlamsal farklılaşma ölçeği ile değerlendirmeleri sağlanmıştır. Elde edilen veriler istatistiksel olarak değerlendirilmiş ve önemli sonuçlara ulaşılmıştır. Buna göre, farklı renklerin kullanıldığı koridorlardan; krem renkli mekânın mavi ve yeşil renkli mekâna oranla daha pozitif algılandığı tespit edilmiştir. Ayrıca, okula yeni başlayan öğrencilerin üst sınıflarda okuyan öğrencilere oranla mekân algılamalarında daha olumlu yaklaşıma sahip oldukları görülmektedir. Elde edilen verilerin, eğitim yapılarının, öğrencileri tarafından algılanan mekânsal imajının pekiştirilmesine katkı sağlayacağı ve okulları ile ilgili memnuniyetlerinin arttırılmasında kullanılabileceği düşünülmektedir

| Selçuk Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Selçuk Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Konya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim