Yazar "Çağatay, Kubulay" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Ahşap malzeme restorasyonunda yüzey temizleme yöntemleri(Selçuk Üniversitesi Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu, 2016) Kesik, Hacı İsmail; Akyıldız, Mehmet Hakan; Çağatay, Kubulay; Karamanoğlu, Mehmet; Bıçak, Sezgin; Olgun, Çağrı; Tiftik, AslıRestoration process, which applied to restore that historic wooden structure, framework elements and furniture recovery original appearance, has an important role in the preservation of wooden materials and passed to the next generations. Cleaning of the dust, dirt, grease, paint and varnish on the wooden material is one of the steps that need attention. Destroyed and polluted areas are removed from wood surface by applying chemicals at the restoration. Some chemicals used in cleaning the surface is odorless, non-flammable, water soluble, non-toxic gas outlet, and have FDA (Federal Drug Administration) and USDA documents because of food grade usage. The aim of this study introduce the some surface cleaning methods in wooden material restoration process, which are destroyed and polluted areas on wood surface, to ensure quickly clean and also based on human and environmental health.Öğe Farklı tutkalların kayın ve sarıçam ağaçlarındaki yapışma dirençlerinin belirlenmesi(Selçuk Üniversitesi Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu, 2015) Kesik, H. İsmail; Çağatay, Kubulay; Yüksel, Mehmet; Toker, Hilmi; Baysal, Ergün; Durmaz, Ekrem; Ergün, Mehmet Emin; Türkoğlu, TürkayBu çalışmada, poliüretan esaslı Pu-Mon ve Pu-Ma, polivinilasetat esaslı PVAc-MA22, PVAc-MA35 ve PVAc-MA50 ile yapıştırılmış Doğu kayını (Fagus orientalis L.) ve sarıçam (Pinus Sylvestris L.) odunlarının yapışma direnci, TS EN 205 esaslarına göre belirlenmiştir. Deney sonuçlarına göre, en yüksek yapışma direnci Pu-Ma (16.01 N/mm2) ve PVAc-MA35 (15.12 N/mm2) ile yapıştırılmış kayın numunelerinde, en düşük yapışma direnci ise Pu-Mon (7.98 N/mm2) ve PVAc-MA35 (7.67 N/mm2) ile yapıştırılmış sarıçam numunelerinde tespit edilmiştir.Öğe Geleneksel Antakya konutlarında ahşap kullanımı(Selçuk Üniversitesi Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu, 2016) Soysal, Mehmet; Çağatay, Kubulay; Kesik, H. İsmailGeleneksel Antakya konutları iç mekan donatı elemanlarında ahşabın yoğun olarak kullanıldığı görülmektedir. Değişik kültürlerin etkisinde kalan geleneksel Antakya konutlarında pencereler, kapılar, duvarlar, dolaplar ve tavanlar değişik tekniklerle işlenmiş ahşap elemanlarla donatılmıştır. Ahşap işleme tekniğinin birçoğunun uygulandığı ahşap iç mekan donatı elemanlarının konutlara ayrı bir değer kattığı görülmüştür. Ancak, geleneksel Antakya konutlarının koruma altına alınmış olmasına rağmen tam anlamıyla korunamadığı görülmüştür. Kültürel varlıklarımızın bu koşullarda bu güne kadar ulaşmış olmasından dolayı kendimizi şanslı saymamız ve bu şansı kaybetmeden iyi değerlendirerek kalan bu kültürel varlıklarımıza gereken hassasiyeti göstermemiz gerekmektedir.Öğe Lise Koridor Duvarlarında Kullanılan Renklerin Öğrencilerin Algısal Değerlendirmeleri Üzerindeki Etkileri(2017) Çağatay, Kubulay; Hidayetoğlu, Mehmet Lütfi; Yıldırım, KemalBu araştırmada, okul koridorlarının iç mekânında kullanılan farklı renklerin (krem, mavi ve yeşil) öğrencilerin algısal performansı üzerindeki etkilerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu maksatla, Ankara'da bulunan İncirli Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi koridorları araştırma ortamı olarak seçilmiştir. Öğrencilerin üç farklı renge sahip koridorları 11 sıfat çiftinden oluşan anlamsal farklılaşma ölçeği ile değerlendirmeleri sağlanmıştır. Elde edilen veriler istatistiksel olarak değerlendirilmiş ve önemli sonuçlara ulaşılmıştır. Buna göre, farklı renklerin kullanıldığı koridorlardan; krem renkli mekânın mavi ve yeşil renkli mekâna oranla daha pozitif algılandığı tespit edilmiştir. Ayrıca, okula yeni başlayan öğrencilerin üst sınıflarda okuyan öğrencilere oranla mekân algılamalarında daha olumlu yaklaşıma sahip oldukları görülmektedir. Elde edilen verilerin, eğitim yapılarının, öğrencileri tarafından algılanan mekânsal imajının pekiştirilmesine katkı sağlayacağı ve okulları ile ilgili memnuniyetlerinin arttırılmasında kullanılabileceği düşünülmektedir