Yazar "Çakmak, Veysel" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü Öğrencilerinin Halkla İlişkiler Kavramına İlişkin Metaforik Algılarının İncelenmesi(Selçuk Üniversitesi, 2018) Koçyiğit, Murat; Aktan, Ercan; Çakmak, VeyselHalkla ilişkiler, temelinde iletişim bulunan, kurum ve kamuları arasında etkileşimi sağlama, anlaşma ve uzlaşıyı gerçekleştirme gibi rollere sahip, bilim ve meslek türüdür. Halkla ilişkiler, çeşitli bilim dalları ile yakından ilişkilidir. Bu ilişki, halkla ilişkiler kavramının anlaşılması ve tanımlanabilmesi noktasında bazı belirsizliklere yol açmaktadır. Bu nedenle halkla ilişkiler kavramının tanımlanmasında farklı metaforlarla karşılaşılabilmektedir. Metafor, bir şeyi kendisine benzediği var sayılan diğer bir şey ile anlatma anlamına gelmektedir. Bu bakımdan kişiler, herhangi bir şeyi anlatacaklarında ona benzer diğer varlıkları kullanarak metaforik olarak açıklama yapabilmektedirler. Bu çalışma, iletişim fakültesi halkla ilişkiler ve tanıtım bölümünde öğrenim gören öğrencilerin, halkla ilişkiler kavramına dair metaforik algılarını (zihinsel imgeler) tespit edebilmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Katılımcıların halkla ilişkiler kavramına ilişkin sahip oldukları metaforları belirlemek için “Halkla ilişkiler……dır, çünkü.…..” ibaresini tamamlamaları istenmiştir. Bu yönüyle araştırma, olgubilim desenine göre tasarlanmış ve toplanan veriler içerik analizi yöntemi ile test edilmiştir. Elde edilen yanıtlara göre 37 farklı metafor ortaya çıkmış, bu metaforlar “iletişim yöntemi”, “insani özellik”, “aracı” ve “doğa özellikleri” olarak halkla ilişkiler kategorilerinde toplanmıştır. Katılımcıların halkla ilişkilere ilişkin olumlu bazı metaforlara sahip olmakla birlikte, olumsuz metaforlarla da halkla ilişkileri ilişkilendirdikleri sonucuna ulaşılmıştır. Elde edilen sonuçlar katılımcıların aldıkları halkla ilişkiler eğitiminde kendilerine verilen teorik çerçeveden etkilendiklerini göstermektedir. Ayrıca, halkla ilişkiler eğitimi, halkla ilişkiler kavramı ile ilgili algısal çerçevenin de netleşmesine yardımcı olabilmektedir. Ancak, katılımcıların ifade ettikleri bazı metaforların alınan eğitimlerle bir bağlantısının olmadığı da gözlenmiştir.Öğe İletişim kaygısının sosyal medya kullanımı üzerine olan etkisi:Üniversite öğrencileri üzerine örnek olay incelemesi(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014-05-21) Çakmak, Veysel; Özodaşık, MustafaBu araştırmada "iletişim kaygısının sosyal medya kullanımı üzerine olan etkisi" tespit edilmeye çalışılmaktadır. İletişim kaygısı, bireylerin diğer insanlarla iletişim halindeyken içinde bulunduğu korku ve belirsizlik durumudur. Sosyal medya ise internet teknolojisinin son yıllarda ortaya çıkardığı yeni bir iletişim aracıdır. Araştırmada öncelikle "kaygı ve iletişim kaygısı" kavramları ile yeni iletişim teknolojisi olarak "sosyal medya" açıklanmaya çalışılmıştır. Sosyal medya kendi içerisinde sosyal ağlar, bloglar, internet forum siteleri, fotoğraf ve video paylaşım siteleri, sosyal imleme siteleri, microbloglar, podcastlar ve oyunlar gibi farklı şekillerde sınıflandırılabilir. Araştırmanın analiz kısmında ise Aksaray Üniversitesi, Ankara Üniversitesi, İstanbul Üniversitesi ve Selçuk Üniversitesi olmak üzere dört farklı üniversite evren olarak seçilmiştir. Bu üniversitelerden toplam 1139 öğrenci araştırmaya katılmışlardır. Araştırma sonucunda öğrencilerin büyük bir kısmının sosyal medyayı sıklıkla kullandıkları görülmüştür. Bununla birlikte yüksek iletişim kaygısına sahip olan öğrencilerin diğer öğrencilere göre daha az sosyal medya ortamlarını kullandıkları elde edilen bulgular arasındadır.Öğe Sağlık bilimleri fakültesi birinci sınıf öğrencilerinin problem çözme durumu: iç iletişim bağlamlı bir değerlendirme(Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2014) Uludağ, Ayhan; Karadağ, Şule; Çakmak, VeyselGündelik hayatın olağan halde sürmesinde kişilerin problem çözme becerisinin etkisi önemlidir. İç iletişim sorgu sürecini doğru yönetebilen kişiler, problem çözme becerileri bağlamında diğerlerine göre avantajlı durumdadır. İnsana doğrudan hizmet sunacak sağlık meslek mensubu adayı Sağlık Bilimleri Fakültesi öğrencileri, problem çözme becerilerine sahipliği oranında başarılı olabilecektir. Çalışmada, bu nedenle Sağlık Bilimleri Fakültesi’ne başlayan 68 birinci sınıf öğrencisine Problem Çözme Envanteri (PÇE) ile ailesi ve kendisinin sosyo-demografik yönlerinin tespitini içeren anket uygulanmıştır. Araştırma bulgularına göre öğrencilerin problem çözme beceri algısı ortalamanın (95,1029) üstündedir. Yine sosyo-demografik bakımdan PÇE ortalamaları ile karşılaştırıldığında öğrencilerin görüşlerinin ciddi oranda benzeştiği tespit edilmiştir. Sadece aile tipi sorusuyla problem çözme ortalamaları bilimsel anlamda farklılık içermektedir. Geniş aileden gelenlerin problem çözme algısı daha olumsuz bulunmuştur. Gerek özel gerekse de mesleki hayatlarında başarı için öğrenciler daha sonra ki zamanlarda problem çözme becerileri bakımından izlenmelidir