Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • DSpace İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Çelik, Mustafa Hilmi" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Siyasal İletişim Sürecini Gazete Siyasal Reklamları Üzerinden Okumak: 24 Haziran 2018 Cumhurbaşkanlığı ve 27. Dönem Milletvekilliği Genel Seçimi Örneği
    (Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023) Çelik, Mustafa Hilmi; Karakoç, Enderhan
    Siyaset, adeta bir iletişim sanatıdır. Siyasal iletişim, siyasi alanda çalışmalar yapan partiler ve adaylar ile toplumu oluşturan bireyler arasındaki iletişim ve etkileşimleri inceleyen disiplinler arası bir akademik araştırma alanıdır. Siyasi partiler ve adaylar; programlarını, ideolojilerini, hedeflerini seçmenlere anlatarak destek bulmayı ve iktidarı elde etmeyi amaçlamaktadırlar. Siyasal iletişim teknik ve enstrümanları, günümüzde siyaset mecrasının ve seçimlerin vazgeçilmez aktörü ve yönlendiricisi haline gelmiştir. Siyasal iletişim politikaları oluşturulurken siyasal reklam ve siyasal pazarlamadan faydalanılmaktadır. Siyasal reklamcılık, bir pazarlama sürecidir. Siyasal reklam kampanyaları ile; seçmeni ikna ederek siyasal tutumları, inançları ve davranışları yönlendirme amaçlanmaktadır. Siyasal reklamlar, çeşitli medya ortamlarında kitle iletişim araçları kullanılarak partiler ve adaylar tarafından paylaşılmaktadır. Geleneksel bir medya ürünü olan gazete; geniş kitlelere ulaşabilmesi ve etki boyutu ile önemini korumaktadır. Bu çalışmada; 24 Haziran 2018 Cumhurbaşkanlığı ve 27. Dönem Milletvekilliği Genel Seçiminin gazete siyasal reklamları üzerinden incelenmesi yapılmıştır. Seçim öncesi bir aylık süreçte yayınlanan, örneklem dahilindeki gazetelerde yayınlanan siyasal reklamlar içerik çözümlemesi yöntemi ile analiz edilmiştir. Partilerin ve cumhurbaşkanı adaylarının; gündemleri, mesaj stratejileri, konulara yaklaşımı ve çözüm önerileri yayınlatılan gazete siyasal reklamları üzerinden incelenmiştir. Araştırma sonucunda; siyasal reklamların kullanılmasıyla kurumsallık, güç, aidiyet, liderlik gibi seçmenin siyasal kültür ve siyasal kimlik unsurları pekiştirilirken, kampanya döneminde adayların tanıtımı ve öne çıkarılmasının sağlandığı söylenebilir. İncelenen siyasal reklamların önemli bir kısmının Suriye meselesi, göç ve mülteci sorunu gibi konulardan ziyade icraat, vaat, proje gibi somut konulara yoğunlaştığı dikkat çekmektedir.

| Selçuk Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Selçuk Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Konya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim