Yazar "Çetin, M. Çağrı" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Stresle Başa Çıkma Tarzlarının Bazı Değişkenlerle İlişkisi(Selçuk Üniversitesi, 2008) Çetin, M. Çağrı; Erkmen, NurtekinBu çalışma amacı, Osmaniye ilinde görev yapmakta olan beden eğitimi öğretmenlerinin stresle başa çıkma tarzlarının çeşitli değişkenler açısından incelemektir. Çalışmanın gerçekleştirilmesi için araştırmaya katılmayı kabul eden 14’ü bayan ve 44’ü erkek toplam 58 öğretmen ile birebir görüşülmüş ve Stresle Başa çıkma Tutumları Envanteriyle birlikte kişisel bilgi formunun doldurulması istenmiştir. Elde edilen verilerin istatistiksel analizinde parametrik testlerden ikili örneklemler için t-testi ve One – Way ANOVA testi kullanılmıştır. Varyans homojenliğine göre ise Post Hoc Multiple Comparisions testlerinden LSD ve Dunnett’s C testleri kullanılmıştır. Tüm istatistiksel analizlerde 0.05 manidarlık düzeyi taban alınmıştır. Çalışmanın bulgularına göre, beden eğitimi öğretmenlerinin stresle başa çıkma tutumları ölçeği alt boyutlarında yaş, medeni durum ve hizmet sürelerine göre anlamlı farklılıklar oluştuğu tespit edilmiştir (p<0.05). Sonuç olarak, beden eğitimi öğretmenlerinin özellikle yaş ile birlikte tecrübenin de artmasıyla stresle başa çıkmada olumsuz baş etme tarzı kullanımını azalttığı belirlenmiştir. Buna ek olarak, stresle başa çıkma tutumları açısından evli olan ve çocuk sahibi olan öğretmenlerin daha başarılı oldukları bulunmuştur.