Yazar "Özer, Şevket Cihat" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe An Examination of Cultural Intelligence Changes of University Students Participating in Sport-Based Erasmus Plus Youth Projects(Selçuk Üniversitesi, 2021 Aralık) Özer, Şevket Cihat; Demir, HayriThis research aims to evaluate the changes in the cultural intelligence among those students who participate in Erasmus Plus Youth Projects based on sport. The group of the research consists of 39 students who study different departments in Nevşehir Hacı Bektaş Veli University and have not been abroad by any reason before. Cultural Intelligence Scale, developed by Ang et al. and adapted into Turkish by Gökhan Arastaman, has been implemented on the research group through a pre-test before their participation in the projects and a post-test after their participation in the project. For the analysis of the data collected during the research, SPSS 21.0 has been used. In the analysis of the data such descriptive statistics as arithmetic mean, frequency, standard deviation and percent values have been taken into consideration. Whether the data of the both scale distributed normally has been evaluated in order to determine if parametric analyses would be implemented. The research data have been observed to distribute normally. Accordingly, parametric analyses have been decided to be implemented to see if the data vary according to the demographic traits of the participants. T test has been implemented for the evaluation between two groups. Data of the analysis has revealed that participation in the Erasmus Plus Youth Project based on sport has a positive impact on the cultural intelligence, with all its subdimensions, of the university students.Öğe Pozitif gençlik gelişimi modeli kapsamında geliştirilen spor programının yaşam becerilerine ve prososyal-antisosyal davranışlara etkisi(Selçuk Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2023) Özer, Şevket Cihat; Demir, HayriBu araştırmanın temel amacı pozitif gençlik gelişimi temelli bir programın sporcuların yaşam becerileri ve prososyal-antisosyal davranışları üzerindeki etkisini ortaya koymaktır. Bu çalışma, nicel araştırma yöntemleri arasında yer alan yarı-deneysel bir yaklaşımı benimsemekte olup, gerçek deneme modellerinden biri olan kontrol gruplu ön test-son test model kullanılarak tasarlanmıştır. Veriler nicel olarak elde edilmiştir. Gruplar ön testlerin analizi sonucunda elde edilen veriler doğrultusunda kasıtlı örnekleme yöntemi kullanılarak oluşturulmuştur. Ön test ve son test aşamalarında, Sporun Yaşam Becerilerine Etkisi Ölçeği (7 alt boyut, 31 madde) ve Sporda Prososyal Antisosyal Davranış Ölçeği (3 boyut, 20 madde) kullanılmıştır. Deney grubunda 20, kontrol grubunda 20 olmak üzere toplam 40 katılımcı araştırmada yer almıştır. Araştırmanın saha çalışmaları sonucunda elde edilmiş olan veriler SPSS (Statistical Package for Social Sciences) for Windows 22.0 programı aracılığıyla analiz edilmiştir. Verilerin analiz edilmesi için parametrik yöntemlere başvurulmuştur. İki bağımsız grup arasında niceliksel sürekli verilerin karşılaştırılmasında bağımsız gruplar t-testi ve grup içi ölçümlerin karşılaştırılmasında ise bağımlı gruplar t-testi kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre pozitif gençlik gelişimi temelli bir programın, sporun yaşam becerilerine etkisi tüm alt boyutlarında ve sporda prososyal-antisosyal davranışlar tüm alt boyutlarında anlamlı farklılıklar ortaya çıkardığı görülmüştür. Buna göre spor yoluyla pozitif gençlik gelişimi yaklaşımının, yaşam becerileri geliştirme ve prososyal davranışlar sergileme üzerine pozitif etkisinin olduğu tespit edilmiştir.