Yazar "Özkan, Halil İlbey" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Öğretmen ve öğrencideki mizah anlayışının sınıf atmosferine etkisi(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008) Özkan, Halil İlbey; Yılmaz, HasanBu araştırmanın amacı, öğretmen ve öğrencilerdeki mizah anlayışları, bu mizah anlayışlarının sınıf atmosferinin alt boyutlarına göre araştırarak, etkisi olup olmadığı ve meydana gelen etkilerini incelemektir. Araştırma Konya ili Meram ilçesinde seçilen altı ilköğretim ve beş ortaöğretim kurumundaki öğrencilere mizah tarzları ölçeği ve sınıf atmosferi anketi, bu sınıflarda ders veren öğretmenlere de mizah tarzları ölçeği uygulanarak veri toplanmıştır. Veri analizi sonucu ulaşılan başlıca sonuçlar şunlardır: 1. Öğrencilerde ağırlıklı çıkan mizah anlayışı Katılımcı Mizah anlayışıdır. 2. Öğretmenlerin Ağırlıklı mizah anlayışı, Katılımcı Mizah Anlayışıdır. 3. Erkek öğrencilerin kız öğrencilere göre saldırgan mizahı tercih ettikleri gözlenmiştir. 4. Olumlu mizah yapısı ile olumsuz mizah yapısına sahip olan öğrenciler arsında iletişim kopukluğu vardır. 5. Kendini yıkıcı Mizah yapısına sahip öğrencilerin, sosyal ortamdan daha fazla uzak durup, öğretmene karşı yakınlıklarını arttırdıkları görülmüştür. 6. Kendini Yıkıcı Mizah yapısındaki öğrencilerin sınıf disiplinin daha fazla olması yönünde görüşleri vardır. 7. Saldırgan Mizah Yapısındaki öğrenciler sınıf kurallarının yetersizliği konusunda görüşleri vardır. 8. Olumlu mizah yapısındaki öğrencilerin derse karşı katılımları daha fazla olmaktadır.