Yazar "Öztürk, Ömer Tayfur" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Heykel çalışmalarının lisans düzeyindeki öğrencilerde algılama biçimi(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007) Öztürk, Ömer Tayfur; Karoğlu, HülyaSanata dair degerlerin bireye kavratılıp, toplumun sanat kültürünün yükseltilmesi sanat egitiminin gerekliligini yansıtmaktadır. Sanat egitimi bireysellik esaslıdır. Ve sanat egitimini toplum bireylerine yansıtıp onları egitecek kisiler, öncelikle sanat egitimcileridir. Üç boyutlu heykel çalısmaları bireyin görerek ve dokunarak hissetmesi ile yaratıcılıgı gelismesinde etkin ve önemli bir rol üstlenmektedir. Bunun yanı sıra bireyin estetik bakıs açısının gelismesi ile fiziki çevresini ve içinde bulundugu ortamı farklılastırmaktadır. Bu çalısmada Türkiye'de Yüksek Ögretim Kurumuna baglı üniversitelerde bünyesinde Resim-İş Ögretmenligi (Egitimi) Anabilim Dalı bulunan altı üniversitede yapılan arastırmayla, ögretmen adayı bireylerin heykel sanatı ve heykel çalısmalarını nasıl algıladıklarına iliskin görüsleri alınmıs ve çıkan sonuçlardan elde edilen verilere göre farklılıklar ve eksik durumlar tespit edilmis, öneriler sunulmustur. Veri toplama aracı olarak ögrencilere anket uygulanmıstır. Arastırmanın bilimsel temelini olusturmak için Türk heykel sanatının gelisimi ve egitim, algı - heykel iliskisi bölümlerine yer verilmistir.Öğe Side Müzesi'nde bulunan antik dönem taş eserlerin bakım onarım çalışmaları ve mevcut durumlarının incelenmesi(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015-05-04) Öztürk, Ömer Tayfur; Baldıran, AsumanÜzerinde yaşadığımız toprağın sahibi bizler için müzeler, yaşanılan toprağın altındaki kültürel zenginliklerle dolu mirasın konulduğu vitrinlerimizdir. Bu mirası bulmak arkeologlar ile sanat tarihçilerinin görevi iken, sergilenecek duruma getirmek onarımcının (restoratör, mimar, heykeltıraş, vb.) görevi, sergilemek ise müzenin görevidir. Bu durum, farklı meslek gruplarının bir arada çalışmasını gerektiren bir çalışma düzenidir. Bu çalışmada; 1960 yıllarında Antalya ili, Side antik kenti bölgesinde bulunan, Roma Dönemine ait, çoğunluğu mermer olan ve Side Müzesi koleksiyonlarında bulunan eserlerin 2004 yılına kadar geçirmiş oldukları koruma onarım süreci incelenmiştir. Daha sonra, Alman Heykeltıraş Dietmar Friese'in Side Müzesi ile olan anlaşması sonucu Müze bünyesinde kurduğu restorasyon atölyesinde restore ettiği 79 eserin bugünkü durumlarına dair görsel analizler yapılmıştır. Ayrıca, tarihsel araştırma sürecinde taş heykel restorasyonunun Dünya'da ve Türkiye'deki süreci incelenmiştir. İkinci bölümde, incelenen eserlerin bulundukları ve restore edildikleri Side Müzesi ile eserlerin müzeye getirildiği, Side Antik kenti hakkında bilgilere yer verilmiştir. Son olarak ise, Dietmar Friese tarafından 2004-2006 yılları arasında Müze bünyesinde eserlere yapılan müdahaleler ve müdahale sonrası durumları incelenmiş, görsel analizleri yapılmış ve bir katalog hazırlanmıştır.