Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • DSpace İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Öztürk, Serdar" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Erken cumhuriyet yıllarında sinema konusunda başarısız kalmış iki girişim: çekilemeyen iki propaganda filmi (1939) ve İbret Yerleri Projesi (1923)
    (Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2004) Öztürk, Serdar
    Bu makalede, Türk sinema tarihi literatürü açısından iki önemli girişimden bahsedilecektir. İlk proje iki propaganda filminin çekilmesi, ikincisi ise içerisinde filmlerin seyredilebileceği “ibret yerleri” kurulması hakkındadır. Projeler, hayata geçirilememelerine rağmen, siyasal iktidarın sinemaya bakışını temsil etmesi açısından önemlidirler.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Muhalif bir gazete: "Mücadele" (1931)
    (Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2005) Öztürk, Serdar
    Bu makalede, 1931 yılında tek sayı çıkıp toplatılan Mücadele gazetesi konu edilmektedir. Gazetenin özelliği içeriğinin ve gazeteyi yayınlayanların muhalif kimliğinden kaynaklanmaktadır. Gazete, gerek içerik gerek yayınların kimlikleri açısından değerlendirildiğinde kapatılan Yarın’ın devamı niteliğinde görülmüştür. Yarın’ı çıkaran öncü kadro, Mücadele örneğinde perde gerisinde yer alarak muhalif yayıncılık faaliyetlerini sürdürmek istemiştir. Buna karşın 1931 yılında kabul edilen Basın Yasası, onlara bu olanağı vermemiştir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Türk sinema tarihinin altpolitikası (1896-1923)
    (Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2013) Öztürk, Serdar
    Türk sinema tarihine ilişkin belgeleri yorumlama genellikle üstten tarih yaklaşımıyla yapılmaktadır. Oysa toplumsal alan dinamik ve hareketlidir. Bazı sosyal bilimcilerin altpolitika olarak nitelendirdiği bu alan, yukarıda üretilen kararların her zaman karşılığını bulmayacağını anlatır. Sıradan insan, çeşitli taktik ve stratejilerle yukarıda alınan ve uygulanmak istenen kuralları işlevsiz hale getirebilir. Osmanlı İmparatorluğu’na sinemanın geldiği 1896 yılı göz önüne alındığında sinemayla ilgili kontrol içerikli kuralları işlevsizleştirecek başka faktörler de vardır. Altyapısal yetersizlikler, dış güçlerin Osmanlı İmparatorluğu’ndaki nüfuzu ve yerel iktidarların merkez karşısında güçlenmesi bu faktörler arasındadır. Bu koşullarda sinema filmleri ve gösterimlerinin siyasal iktidarın kodları ötesinde tarih sayfalarında yer alması kolaylaşır. Bu makale, yeni belgelerin ışığında, Osmanlı İmparatorluğu’nda sinema tarihinin altpolitikasını incelemektedir. Bu tarihsel çalışmadan elde edilen bulgular yorumlandığında Osmanlı ülkesinde altyapısal yetersizliklerden ve geniş toplum kesimlerinin taktiklerinden kaynaklanan nedenler dolayısıyla incelenen dönemde sansür ve denetime dair üstpolitik uygulamaların yeterince hayata geçirilemediği görülmektedir.

| Selçuk Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Selçuk Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Konya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim