Yazar "İlgün, Abdulkerim" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 6 / 6
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe BEHAVIOURS OF SOME TYPES MASONRY WALLS BONDING UNDER HORIZONTAL LOADS(INT SCIENTIFIC CONFERENCE SGEM, 2009) Döndüren, Mahmut Sami; Çöğürcü, Mustafa Tolga; Kamanlı, Mehmet; Altın, Mustafa; İlgün, AbdulkerimsIn this work, the horizontal failure loads acting in the wall plane and the shear strengths of the walls constructed using solid batch bricks are studied by considering various types of bond arrangements and the results are discussed. For this purpose the samples are produced using simple running bond and polonez bond. In the experimental study is carried out using the procedure proposed in ASTM 1391-81 for the standard shear stress of masonry walls. The observed behavior of the experimental samples and the cracks occurred are studied, the shear stress and horizontal load-displacement graphs are plotted. A numerical model is analyzed using the ANSYS software and the results are compared with the experimental ones.Öğe Çok katlı betonarme panel yapıların yatay yük altında davranışı: teorik ve deneysel araştırma(Selçuk Üniversitesi Mühendislik-Mimarlık Fakültesi, 2007) İlgün, Abdulkerim; Atımtay, ErginBu çalışmanın konusu, tünel kalıp tekniği ile inşaa edilen çok katlı yapıların deprem yükleri altındaki dayanım ve davranışının araştırılmasıdır. Bu amaçla, tünel kalıp teknolojisi uygulanmış yapıların yatay elemanları olan döşemeler ile düşey elemanları olan perdelerin birleşim bölgelerinden oluşan bir kesit modellenmiştir. Modellenen yapı sistemi, Selçuk Üniversitesi, Mühendislik-Mimarlık Fakültesi, İnşaat Mühendisliği Bölümü Yapı Laboratuarında çelik profillerden imal edilmiş yatay yük çerçevesinde tersinir-tekrarlanır yük altında denenmiştir. Modeller üzerindeki tersinir-tekrarlanır yatay yük uygulaması; perde ve döşeme boyutları sabit olmak üzere, perdelerdeki donatı miktarlarına ait parametreler değiştirilerek 4. kat, 3. kat ve 2. katlardan uygulanmıştır. Betonarme perdelerde yatay ve düşey donatı aralıklarının etkisinin belirlenmesi için TİPA; TİPB ve TİPC olmak üzere üç çeşit model üzerinde deneyler yapılmıştır. Numunelerde kullanılan donatı düzenine göre moment-eğrilik, yük-şekil değiştirme ve perde tabanında meydana gelen yükdeplasman grafikleri hazırlanmıştır. Bu değerler kendi içlerinde ve teorik araştırmadan elde edilen sonuçlarla karşılaştırılmıştır. Ayrıca perde kesitinin, yerleştirilen donatıların kopma anındaki moment kapasiteleri deneysel ve teorik olarak irdelenmiştir. Model perdelere yatay yük uygulaması sırasında meydana gelen çatlaklar incelenerek göçme türleri hakkında görüşler ortaya çıkarılmıştır.Öğe Çok katlı betonarme panel yapıların yatay yük altında davranışı: Teorik ve deneysel araştırma(Selçuk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2003-07-03) İlgün, Abdulkerim; Atımtay, EnginBu çalışmanın konusu, tünel kalıp tekniği ile inşaa edilen çok katlı yapıların deprem yükleri altındaki dayanım ve davranışının araştırılmasıdır. Bu amaçla, tünel kalıp teknolojisi uygulanmış yapıların yatay elemanları olan döşemeler ile düşey elemanları olan perdelerin birleşim bölgelerinden oluşan bir kesit modellenmiştir. Model betonarme elemanlar 4 katlı ve 1/5 ölçekli olarak imal edilmiştir. Modellenen yapı sistemi, Selçuk Üniversitesi Mühendislik-Mimarlık Fakültesi İnşaat Mühendisliği Yapı Laboratuarında çelik profillerden imal edilmiş yatay yük çerçevesinde tersinir-tekrarlamr yük altında denenmiştir. Modeller üzerindeki tersinir-tekrarlamr yük uygulaması; perde ve döşeme boyutları sabit olmak üzere, perdelerdeki donatı miktarlarına ait parametreler değiştirilerek 4. kat, 3. kat ve 2. katlardan uygulanmıştır. Betonarme perdelerde yatay ve düşey donatı aralıklarının etkisinin belirlenmesi için TİPA; TİPB ve TİPC olmak üzere üç çeşit model üzerinde deneyler yapılmıştır. Numunelerde kullanılan donatı düzenine göre moment-eğrilik, yük-şekil değiştirme ve perde tabanında meydana gelen yük-deplasman grafikleri hazırlanmıştır. Bu değerler kendi içlerinde ve teorik araştırmadan elde edilen sonuçlarla karşılaştınlmıştır. Ayrıca perde kesitinin, yerleştirilen donatıların kopma anındaki moment kapasiteleri deneysel ve teorik olarak irdelenmiştir. Model perdelere yatay yük uygulaması sırasında meydana gelen çatlaklar incelenerek göçme türleri hakkında görüşler ortaya çıkarılmıştır.Öğe EFFECTS OF DIFFERENT BOND TYPES ON HORIZONTAL LOAD BEARING CAPACITY OF MASONRY WALLS(INT SCIENTIFIC CONFERENCE SGEM, 2009) Çöğürcü, Mustafa Tolga; Döndüren, Mahmut Sami; Kamanlı, Mehmet; Altın, Mustafa; İlgün, AbdulkerimIn this study, behaviors of wall samples produced from solid batch bricks were investigated under horizontal loads using various types of bond. Fort his aim six samples that contain three samples from each one, whose dimensions are 60*60 cm, were prepared. Hatch bond and running bond types were used while preparing the samples. Produced masonry wall samples were failure using experimental technique of standard shear strengths. The observed behavior of the experimental samples and the cracks occurred are studied, horizontal load-displacement and shear stress graphs are platted. A numerical model is analyzed using the ANSYS software and the results are compared with the experimental ones.Öğe Eğitim yapılarında beton, kalıp ve demir maliyetleri ile yapı toplam maliyeti ilişkisi(Selçuk Üniversitesi Mühendislik-Mimarlık Fakültesi, 2007) Gülerce, Metin; İlgün, AbdulkerimProje yönetimi son yıllarda önemli bir olgu haline gelmiştir. Bu olgu özellikle inşaat firmaları açısından çok daha önemlidir. Bu çalışmada proje yöneticisinin veya maliyet tahmini yapan birimin işini kolaylaştırmak ve zamandan kazandırmak için ayrı ayrı beton, kalıp ve demir maliyetlerinden yola çıkarak toplam maliyet tahmin edilmeye çalışılmış ve bu aşamada regresyon yöntemi kullanılmıştır.Öğe FLY ASH AND USAGE IN TURKEY(INT SCIENTIFIC CONFERENCE SGEM, 2009) İlgün, Abdulkerim; Yılmaz, Ülkü Sultan; Akın, Süleyman Kamil; Çoğurcu, M. Tolga; Döndüren, M. SamiFly ash is one of the residues generated in the combustion of coal. Fly ash is generally captured from the chimneys of coal-fired power plants, all fly ash includes substantial amounts of silicon dioxide (SiO(2)) (both amorphous and crystalline) and calcium oxide (CaO). In the past, fly ash was generally released into the atmosphere, but pollution control equipment mandated in recent decades now requires that it be captured prior to release. Total amount of fly ash produced at coal-fired power plants is about 450 million tons/year in the world and only 6% of it is used instead of cement in concrete. The amount of fly ash produced in Turkey is about 15 billion tons/year in 11 coal-fired power plants. The recycling of fly ash has become an increasing concern in recent years due to increasing landfill costs and current interest in sustainable development. Two classes of fly ash are defined by ASTM C618: Class F fly ash and Class C fly ash. The main difference between these classes is the amount or calcium, silica, alumina, and iron content in the ash. The chemical properties of the fly ash are largely influenced by the chemical content of the coal burned (i.e., anthracite, bituminous, and lignite). Fly ash is used as a replacement for some of the Portland cement content of concrete and its chemical and physical properties effects the properties of concrete directly. In this study mechanical effects of fly ash usage instead of cement are investigated in lightweight concrete structural elements, square cement floor tiles, clay bricks.