Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • DSpace İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Şahin, İlhami" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Hikâye haritalarının hikâye edici metinlerde öğrencilerin ana fikir bulma becerileri üzerine etkisi
    (Selçuk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü, 2013) Özkara, Yasin; Şahin, İlhami
    İlköğretim çağındaki çocukların dil becerilerinin desteklenmesinde kullanılan metinlerin niteliği ve türü büyük bir öneme sahiptir. Özellikle 1-5. sınıflar Türkçe dersinin öğrenme öğretme sürecinde hikâye edici metinler sıklıkla kullanılmaktadır ve bu çağdaki çocukların dil öğretiminde metinler Türkçe dersinin ana materyalidir. Hikâye edici metinlerin en önemli unsurlarından birisi ise, ana fikir bulmadır. Ana fikir bulma becerisi ise kolay kazanılan bir beceri değildir. Bu nedenle bu araştırmada, ilköğretim 5. sınıf öğrencilerinin hikâye edici metinlerde ana fikir bulma becerileri üzerinde, hikâye haritası yönteminin etkinliği incelenmiştir. Araş-tırmanın örneklemini 2011-2012 eğitim öğretim yılı 5. sınıflardan öğrenim gören 55 öğrenci oluşturmaktadır. Yarı deneysel olarak yürütülen bu araştırmada verilerin toplanmasında Pil-ten (2007) tarafindan geliştirilen "Okuduğunu Anlama ve Ana Fikir Bulma Ölçeği" kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler SPSS 16.0 paket istatistik programıyla analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, 5. sınıf öğrencilerinden oluşan hikâye haritası yönteminin uygulandığı deney grubu ile geleneksel yöntemin uygulandığı kontrol grupları arasında; hikâye edici metinlerde ana fikir bulma becerileri bakımından deney grubu lehine istatistiksel açıdan anlamlı bir fark bulunmuştur. Araştırmada; hikâye edici metinlerde hikâyenin geçtiği yeri, hikâyenin zamanını, hikâyedeki ana karakterleri ve hikâyedeki anlatıcının sonuca vermiş oldu-ğu tepkiyi belirleyebilme becerileri bakımından da deney grubu lehine manidar bir fark bulunmuştur.

| Selçuk Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Selçuk Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Konya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim