Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • DSpace İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Şahin, İlknur" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Gastronomi turizminde Michelin rehberi etkisinin gastronomi öğrencilerince bilinirliği
    (Selçuk Üniversitesi, 2021) Bilge, Fahrettin Atıl; Cabi Bilge, Ayşe; Şahin, İlknur
    Bu çalışmanın amacı gastronomi turizmini destekleyen bir derecelendirme sistemi olan Michelin Rehberinin gastronomi turizmine olan etkilerini araştırmak, tanıtmak ve rehberin gastronomi bölümünde okuyan öğrenciler tarafından bilinirliğini ölçmektir. Michelin Rehberi, günümüze kadar en iyi “rehber kitap” ünvanını koruyarak gelmiş olup restoran işletmelerini yıldızlarla derecelendirerek ve ödüllendirerek, gün geçtikçe popüler hale gelen gastronomi turizmine katkıda bulunmuştur. Turizmin yeni ivme kaynaklarından biri olan gastronomi turizmi, bu rehber sayesinde kendisine destekleyici bir alan ilave etmiş bulunmaktadır. Çalışmada Michelin Rehberi’nin gastronomi bölümü öğrencileri tarafından bilinirliği ve gastronomi turizmine etkisi ile ilgili 11 öğrenciye görüş formu doldurtulmuş ve veriler analiz edilmiştir. Araştırmada görüşme tekniğiyle veriler toplanmış ve elde edilen veriler tekrar etmeye başladığında mülakatlar sonlandırılmıştır. Verilerin analizinde olgu bilim deseni kullanılmıştır. Michelin Rehberinin uygulandığı ülkelere ve işletmelere çekicilik kattığı gözlenmiş olup, insanların bu rehberden yararlanarak en popüler lezzet duraklarına kolaylıkla ulaşması sağlanmıştır. Rehber, turist sayısında ve turist başına düşen harcama düzeyinde de artışa neden olmuştur. Yıldızlı restoranlar %40-50 civarında gelir artışı sağlayarak ekonomiye canlılık katmıştır. Yapılan analiz sonucunda öğrencilerin Michelin Rehberi hakkında bilgi sahibi oldukları ve rehberin gastronomi turizmi açısından önemini kavradıkları görülmüştür.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Turizm Sektöründe Mobil Pazarlama Stratejileri: Mobil Pazarlama Stratejilerinin Yerli Turist Memnuniyeti Üzerindeki Etkilerini Ölçmeye Yönelik Bir Araştırma
    (Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022) Şahin, İlknur; Bilge, Fahrettin Atıl
    While the tourism sector develops within itself, it strengthens its existence by establishing relations with different sectors every day. The role of communication and communication resources is very important in the tourism sector where competition is strong. Especially in recent years, mobile marketing strategies made with mobile marketing tools are considered as one of the most important marketing areas of the tourism industry. The aim of the research is to show how the accommodation businesses affect the relationship with the tourist in the use of mobile marketing by measuring the customer satisfaction created by the mobile marketing strategies realized with the mobile marketing tools used by the hotel businesses. Our research consists of three parts. In the first part of the research, the tourism sector and its development, the world of marketing and its place in the tourism sector are discussed. In the second part, the concept and development of mobile marketing, advantages and disadvantages of mobile marketing, mobile marketing tools and strategies are discussed. In the third and last part of the research, a survey technique is used to measure the effects of mobile marketing strategies on local tourist satisfaction.

| Selçuk Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Selçuk Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Konya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim