Yazar "Şahin, Asiye" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Bebek kokusu ve görsel uyaran programının annelerin kortikal ve meme oksijenizasyonu, süt miktarı ve anne-bebek bağlanması üzerine etkisi: randomize kontrollü çalışma(Selçuk Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2024) Şahin, Asiye; Küçükoğlu, SibelBu çalışma bebek kokusu ve görsel uyaran programının annelerin kortikal ve meme oksijenizasyonu, süt miktarı ve anne-bebek bağlanması üzerine etkisini araştırmak amacıyla yapıldı. Çalışma paralel grupta ön test-son test tek kör randomize (plasebo) kontrollü deneysel tasarımdadır. Araştırma, Haziran 2022- Haziran 2024 tarihleri arasında yapıldı ve araştırmanın uygulama aşaması Konya'da bir Tıp Fakültesi Hastanesi Yenidoğan Yoğun Bakım Ünitesi ve Kadın Doğum Kliniğinde gerçekleştirildi. Girişim gruplarından bebek kokusu grubuna 18, bebek kokusu ve görsel uyaran grubuna 18 ve kontrol grubuna 18 anne-bebek çifti dahil edildi. Verilerin toplanmasında "Anne ve Bebek Tanıtıcı Bilgi Formu", "Kortikal ve Meme Oksijenizasyon Takip Formu", "Anne Sütü Miktarı Takip Formu" ve "Anne-Bebek Bağlanma Ölçeği" kullanıldı. Bebek kokusu grubundaki annelere, doğum sonrası ilk 12 saat ve ikinci 12 saat bebeğine giydirilmiş olan bere koklatıldı. Bebek kokusu ve görsel uyaran programı grubundaki annelere, doğum sonrası ilk 12 saat ve ikinci 12 saat bebeğine giydirilmiş olan bere koklatıldı ve eş zamanlı olarak bebeğinin videosu izletildi. Kontrol grubundaki annelere bebek kokusu grubuyla aynı yöntemde plasebo olarak kokusuz bere koklatıldı. Tüm gruplarda doğum sonrası 12. saat ve 24. saatte yapılan bu girişimler sırasında her bir ölçümde 4 sonuç olmak üzere 2 kez kortikal ve meme oksijenizasyon ölçümü yapıldı. Verilerin değerlendirilmesinde "Tek Yönlü Varyans Analizi", "Kruskal Wallis Testi", "Pearson Ki-Kare Testi", "Robust ANOVA Testi" kullanıldı. Araştırma clinicaltrials.gov'a kaydedildi ve NCT numarası alındı (NCT06058208). Araştırmada, bebek kokusunun kortikal ve meme oksijenizasyonu üzerine etkisinin bebek kokusu ve görsel uyaranı ve kontrol grubunun etkisi ile benzer olduğu (p>0,05); bebek kokusu ve görsel uyaranın kortikal ve meme oksijenizasyonu üzerine etkisinin kontrol grubu etkisinden istatistiksel olarak anlamlı düzeyde yüksek olduğu görüldü (p<0,05). Gruplara göre annelerin süt miktarının değişmediği sonuçlandı (p>0,05). Süt miktarının tüm gruplarda zamana göre anlamlı düzeyde arttığı (p<0,05), ilk 12 saat ve ikinci 12 saat süt miktarlarının benzer (p>0,05) fakat ilk süt miktarına göre anlamlı düzeyde yüksek olduğu görüldü (p<0,05). Grup ve zamana göre annelerin anne-bebek bağlanma puanının değişmediği sonuçlandı (p>0,05). Bebek kokusu ve görsel uyaranının annenin kortikal ve meme oksijenizasyonunu artırdığı, anne sütü miktarı ve anne bebek bağlanma puanı üzerinde anlamlı etkisinin olmadığı sonuçlandı. Bebek kokusu ve görsel uyaranın anneye farklı varyasyonlarda sunularak anne-bebek ayrılığının olumsuz etkisini azaltmaya yönelik girişim olabileceği düşünülmektedir.Öğe Comparing Traditional and Simulation-Based Experiences in Pediatrics with Undergraduate Nursing Students in Turkey(ELSEVIER SCIENCE INC, 2018) Arslan, Fatma Taş; Türkmen, Ayşe Sonay; Çelen, Raziye; Özkan, Sevil; Altıparmak, Deniz; Şahin, AsiyeBackground: Simulation-based nursing training helps students develop skills, such as critical thinking, decision making, and the ability to manage cases. Method: A two-group, nonrandomized, and quasi-experimental study examined the effect of using classical and simulation-based pediatric nursing training on students' perception of self-efficacy and anxiety levels as measured by the StateeTrait Anxiety Scale. Cognitive learning and social learning theories guided our study. Participants were third-year undergraduate nursing students taking a pediatric nursing course from the same instructor during two different academic years in Turkey. The control group included 115 students selected from the spring term of the 2013 to 2014 education year, and the experimental group included 112 students selected from the spring term of the 2014 to 2015 education year. Results: The simulation-based nursing training group's perception of self-efficacy was significantly higher in pediatric assessment, taking anthropometric measurements and vital signs, some medication administration, and care activities (p < .05). This study found no difference between the groups in the state anxiety mean scores of the students. The simulation-based nursing training group's trait anxiety mean scores were significantly lower (p < .05). Conclusion: Simulation-based nursing training enhances pediatric nursing students' perception of self-efficacy about their practice skills while reducing their anxiety level. (C) 2017 International Nursing Association for Clinical Simulation and Learning. Published by Elsevier Inc. All rights reserved.