Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • DSpace İçeriği
  • Analiz
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Şahin, Seda" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 5 / 5
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Determination of the fuel properties of cottonseed oil methyl ester and its blends with diesel fuel
    (2014) Eryılmaz, Tanzer; Yeşilyurt, Murat Kadir; Yumak, Hasan; Arslan, Mevlut; Şahin, Seda
    In this study; density, kinematic viscosity, calorific value, flash point and water content of methyl ester produced from cottonseed oil (CO) were determined under varying blend ratio with ultimate euro diesel fuel, also density and kinematic viscosity were investigated at different temperatures. Six different fuel blends (3%, 5%, 10%, 25%, 50% and 75% by volume blending with diesel), cottonseed oil methyl ester (COME), cottonseed oil and diesel were used for experiments. Density of samples was measured 0- 93 o C interval with 5oC increments and kinematic viscosity of samples was measured 298.15- 373.15 K interval with 5 K increments. All of the measurements were performed at 20o C room temperatures. It is found that; density, kinematic viscosity, calorific value, flash point and water content of cottonseed oil are 921.50 kg/m3 , 31.347 mm 2 /s, 39.278 MJ/kg, 237oC and 232.90 mg/kg, respectively. For cottonseed oil methyl ester, they are 884.75 kg/m3 , 4.713 mm 2/s, 39.254 MJ/kg, 171 oC and 499.19 mg/kg, respectively. The densities of each fuel sample decreased linearly with increasing temperature. But the kinematic viscosities of each fuel sample decreased exponentially with increasing temperature. In addition experimental results, the most commonly used prediction models were used to calculate the density and kinematic viscosity varying with temperature and blend ratio. Also calorific value, flash point and water content were correlated.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Enerji Amaçlı Aspir Tarımında Farklı FosforUygulamalarının Biyodizel Kalitesine Etkileri
    (2015) Etkileri, Uygulamalarının Biyodizel Kalitesine; Öğüt, Hüseyin; Oguz, Hidayet; Şahin, Seda; Gezgin, Sait; Aydın, Fatih; Özen, Didem
    Aspir; Genetik kaynağı Anadolu olan ve Türkiye'de biyodizel üretiminde hammadde olarak kullanılmaya başlanan bir bitkidir. Üretimi giderek artan aspirin, Remizbey 05 ve Balcı çeşitlerinin tarımı yapılmaktadır. Bu çalışmada da farklı fosfor gübrelemesi yapılmış Remzibey 05 ve Balçı çeşitlerinden elde edilen yağlardan biyodizel üretimi yapılmıştır. Bu amaç için önce yağdaki fosfor uzaklaştırılmıştır. Çalışma, tohum ve yağdaki fosfor oranını azaltarak biyodizel üretim maliyetini düşürmeyi hedeflemektedir. Fosfor gübrelemesinde 0, 2, 4, 6, 8 ve 10 kg/ha normları kullanılmıştır. Tohumlardan elde edilen yağların asit kompozisyonu belirlenmiş ve üretilen biyodizelin teknik özellikleri ortaya konulmuştur.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Keten yağı biyodizelinin ve motorinle karışımlarının motor performansına ve egzoz emisyonlarına etkisinin araştırılması
    (Selçuk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2013-07-04) Şahin, Seda; Öğüt, Hüseyin
    Bu çalışmada, Keten tohumundan vidalı pres yardımıyla keten tohumu ham yağı elde edilmiş ve bu yağdan elde edilen biyodizel (B100) ve B2, B5, B20, B50 oranlarında motorinle karıştırılmıştır. Elde edilen yakıtların ve kıyaslama yakıtı olarak motorinin fiziksel, kimyasal ve yakıt özellikleri belirlenmiştir. Keten Biyodizeli (Keten Yağı Metil Esteri) üretimi transesterifikasyon yöntemi ile gerçekleştirilmiştir. Karışımlar sonucunda elde edilen B2, B5, B20, B50, B100 ve motorin yakıtlarının Kinematik viskozitesi, Yoğunluğu, Su Miktarı, Isıl Değeri, Parlama Noktası, Bulutlanma, Donma ve Akma Noktaları, Bakır Çubuk Korozyonu testi ve CFPP (Soğuk Filtre Tıkama Noktası) testi yapılmıştır. Çalışma sonucunda, keten tohumundan elde edilen biyodizel ve karışımların fiziksel özellikleri ve dizel motorlarda kullanılması ile elde edilen motor performans değerleri standart dizel yakıtı ile benzer özellikler göstermiştir. Deney yakıtlarından elde edilen maksimum tork değerlerine bakıldığında en yüksek değer, motorin ile 1000 1/min?de yaklaşık 59.6 Nm iken, B100 yakıtı ile 1200 1/min?de yaklaşık 53.8 Nm?dir. Maksimum güç değerlerine bakıldığında, en yüksek değer motorin ile 2100 1/min?de yaklaşık 10.96 kW iken, B100 yakıtı ile 2000 1/min?de yaklaşık 10.23 kW?dır. Minimum özgül yakıt tüketimi değerlerine bakıldığında ise en düşük değer, motorin ile 1000 1/min?de yaklaşık 231.36 g/kWh iken, B100 yakıtı ile1200 1/min?de yaklaşık 296.73 g/kWh olarak ölçülmüştür.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Motorin ve aspir biyodizeli karışımlarına ilave edilen bazı katkı maddelerinin yakıt özellikleri, motor performansı ve emisyon değerlerine etkilerinin belirlenmesi
    (Selçuk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2021) Şahin, Seda; Mengeş, Hakan Okyay
    Bu çalışmada, biyodizel (B100) yakıtı ve hacimsel olarak farklı oranlarda motorin (M100), biyodizel (B) ve n-bütanol (BÜ) veya n-pentanol (P) ihtiva eden alternatif karışım yakıtlarının (motorin/biyodizel/ n-bütanol ve motorin/biyodizel/ n-pentanol), yakıt özelikleri, motor performansı ve egzoz emisyon değerleri referans yakıt motorin (M100) ile karşılaştırmalı olarak değerlendirilmiştir. Araştırmada ayrıca karışım yakıtlarına 2000 ppm konsantrasyonunda 2-etilhekzil nitrat (EHN) setan iyileştirici katkısı ilave edilerek EHN'nin yakıt özellikleri, motor performansı ve emisyon değerlerine etkileri incelemiştir. Tüm yakıt ve karışımlarına ait motor performansı ve egzoz emisyon testleri, dört silindirli, dört zamanlı ve direkt enjeksiyonlu bir dizel motorda farklı hızlarda ve tam yük koşullarında gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre motorin, biyodizel ve karışım yakıtlarına ait yakıt özelliklerinin, biyodizel ve motorin yakıtı standartlarıyla uyum içerisinde olduğu tespit edilmiştir. Bu yakıtlara ait yoğunluk değerleri 0.830 ile 0.8885 kg m-3, kinematik viskoziteleri 2.83 ile 4.57 mm2s-1, ısıl değerleri 40.13 ile 43.4 MJ kg-1, su içerikleri 48.015 ile 499 ppm, setan sayıları 48.8 ile 55.8, bulutlanma, SFTN ve akma noktaları ise sırasıyla -13.9 ile -1.4 ºC, -22 ile -10 ºC, -15 ile <-20 ºC arasında belirlenmiştir. Tüm yakıt ve karışımlarına ait motor performansı sonuçları değerlendirildiğinde, maksimum motor gücü ve motor torku ile minimum özgül yakıt tüketimi değerleri sırasıyla 84.86 BG (2100 d dak-1), 339.65 Nm (1300 d dak-1) ve 191.37 g BGh-1 (1600 d dak-1) değerleri ile M100 yakıtında gerçekleşmiştir. Karışım yakıtları içerisinde, motor performansı açısından M100 yakıtına en yakın sonuçlar M85B10P5+EHN yakıtından elde edilmiştir. Ayrıca, n-pentanol ihtiva eden karışım yakıtları, n-butanol içeren karışım yakıtlarına göre daha iyi performans sonuçları göstermiştir. Karışım yakıtlarına ait CO, CO2 ve NOx emisyonları motorin yakıtına göre daha düşük değerler gösterirken, HC ve O2 emisyonlarında ise belli oranlarda artışlar olduğu tespit edilmiştir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    The effect of bedroom wall colours on users’ perceptual performance
    (Selcuk University, 05.11.2024) Yıldırım, Kemal; Müezzinoğlu, Menşure Kübra; Şahin, Seda; İnan, Beray
    In this study, the effects of colour types (neutral, warm, cool) selected based on single-colour harmony used on the walls of bedrooms, where individuals spend a significant part of their lives, on participants’ perceptual evaluations were examined. Within the scope of the study, virtual bedroom spaces designed according to different colour types were used to investigate how perceptual evaluations of research participants could be influenced. The study formulated hypotheses based on the relationships between bedroom colour type and participant variables such as occupation, gender, and age. To test these hypotheses, participants evaluated virtual bedroom spaces online DEPARCH 189 using Google Forms. Statistical analyses, including confidence tests conducted with SPSS, involved calculating percentage values, means, and standard deviations. Differences among variables were examined comparatively. The findings indicated that spaces utilizing neutral colours were generally perceived more positively compared to those employing warm and cool colours. Moreover, certain groups, namely engineers and other professionals, men, and participants aged 25-35, tended to provide more favourable perceptual evaluations than architects, interior designers, women, and participants aged 36-50. In conclusion, this study contributes to understanding how colour types in bedroom environments can influence perceptual evaluations, shedding light on preferences across various demographic groups.

| Selçuk Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Selçuk Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Konya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim