Yazar "Şimşek, Ali" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Hümeze suresi bağlamında Kur'an'da ahlaki yozlaşma(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010-11-30) Şimşek, Ali; Akpınar, AliMüslümanlar için, Kur'an tarafından ortaya konan bütün hükümler değerlidir. Göz ardı edilemezler. Kur'an özellikle ahlak ve bunun topluma yansımaları üzerinde durur. Ahlaki ilkeler ve değerler, bireye şahsiyet kazandıran ve toplumu bir arada tutan önemli faktörlerdendir. Kur'ân, zaman zaman bu ilkelerden yoksun olan ve toplumsal düzeni bozan günahları işleyen, daha önce yaşamış olan bazı kavimlerin helâk edildiğinden bahsetmekte ve insanları bunlardan ibret almaya çağırmaktadır. Kur'ân'a göre insan, hem olumlu, hem de olumsuz özelliklere sahiptir. O, olumlu yönlerini geliştirmekle, olumsuz yönleriyle de mücâdele etmekle görevlidir. Çalışmamızın giriş bölümünde tez konusunun seçilmesi, araştırmanın metodu ve kaynakları yer almaktadır; ayrıca Konulu tefsir hakkında da bilgilere yer verilmiştir. Birinci bölümünde ise Ahlakın Tanımı, Ahlaki Yozlaşmanın tarifi, Kur'an'da insanı ahlaki yozlaşmaya sürükleyen davranışlar ve Hümeze sûresinin indiği yer ve zaman, nüzûl sebebi, fazileti, kendinden önceki ve sonraki sureyle münasebeti ve surenin dil açısından tahlili vb. gibi konulara yer verilmiştir. İkinci bölümde ise "Ahlaki Yozlaşmaya Karşı Hümeze Suresi" ana başlığı altında, Hümeze suresinin metni ve meâllerinin karşılaştırılması, Surenin Psiko-Sosyal Analizi, Hümeze suresi ve dünyevileşme, Hümeze suresi ve Cehennemden bir azap sahnesi başlıklı konular işlenmiştir. Sure ve ayetleriyle Kur'ân, konu bütünlüğü içerisinde okunup anlaşıldıkça insanî zaaflar eğitilip düzeltilecek, insanın özünde var olan güzellikler geliştirilip güçlenecek bu şekilde Kur'ân'ın hedeflediği huzurlu insanlardan oluşan Kur'ân toplumu inşa edilmiş olacaktır.Öğe Türki?ye’deki? Eği?ti?m Teknoloji?si? Araştırmalarında Güncel Eği?li?mler(Selçuk Üniversitesi, 2008) Şimşek, Ali; Özdamar, Nilgün; Becit, Gökçe; Kılıçer, Kerem; Akbulut, Yavuz; Yıldırım, YusufThis study provides an evaluation of recent doctoral dissertation studies on educational technology conducted at five big universities in Turkey; namely Anadolu University, Ankara University, Middle East Technical University, Hacettepe University and Marmara University. Along with the libraries of these universities, the online database of the Higher Education Council was reviewed which led researchers to locate a total of 64 dissertations. Researchers directly accessed most of the dissertations. When this was not possible, the authors or advisors of dissertations were asked for help. In addition, educational technology professors at these universities were asked to check if any dissertation was left out. Dissertations were examined in terms of their formats, contents and methodologies. Findings revealed that both quality and quantity of educational technology research vary significantly from one university to another. Approximately three out of four dissertations were completed at Ankara and Anadolu University. Two out of every three studies employed experimental designs and analyzed the findings through intermediate-level statistical techniques. Other studies mostly applied descriptive models along with beginning level statistical procedures. Most of the studies were conducted with full-time students at formal educational institutions except for a few studies conducted at informal educational settings with adult learners. Most of the experimental studies used achievement tests and attitude scales to collect data, and reported intermediate level reliability coefficients. Descriptive studies mostly employed questionnaires, case studies, and content analyses. The most prevailing theme of investigation was computer assisted instruction, followed by instructional design variables and learning approaches. The current evaluation suggests that most themes or issues related to educational technology have not been adequately investigated in Turkey yet. Besides, a considerable number of existing studies have serious problems regarding particularly internal as well as external validity.Öğe Voleybolculara uygulanan düzeltici egzersizlerin fonksiyonel hareket tarama test skorları üzerine etkisi(Selçuk Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2024) Şimşek, Ali; İribalcı, ŞükranBu çalışmanın amacı; voleybol oyuncularına uygulanan düzeltici egzersizlerin fonksiyonel hareket tarama (FHT) test skorlarına etkisini belirlemektir. Bu çalışma için Selçuk Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi Girişimsel Olmayan Klinik Araştırmalar Etik Kurul kararı alınmıştır. Çalışma için katılımcılardan ve ailelerinden çalışmaya gönüllü olarak katılacaklarına dair yazılı olarak beyanları alınmıştır. Araştırmaya Silifke İdman Yurdu Voleybol Takımında oynayan 15-17 yaş aralığında düzenli olarak voleybol antrenmanlarına katılan 12 erkek voleybol oyuncusu gönüllü olarak katılmıştır. Çalışmaya katılan sporculara voleybol antrenmanlarından önce 8 hafta haftada 3 gün 30 dakika düzeltici egzersiz antrenmanları yaptırılmıştır. 8 haftalık antrenmanlara başlamadan önce ve sonra katılan tüm sporcuların FHT test skorları fizyoterapist tarafından alınarak not edilmiştir. Araştırmada elde edilen verilerin değerlendirilmesinde SPSS 18 istatistik paket programı kullanılmış ve önem düzeyi 0.05 olarak kabul edilmiştir. Sporcuların FHT ön test ve son test arasındaki farkı bulmak için de Wilcoxon testi kullanılarak ortalama ve standart sapmaları hesaplanmıştır. Araştırma bulgularına göre, yapılan bu çalışma sonucunda; sporculara uygulanan FHT test içeriğini oluşturan testlerin (derin çömelme, engel adımı, ileri düz çökme, omuz hareketliliği, aktif düz bacak kaldırma, şınav ve gövde rotasyonu) ön test ve son testleri karşılaştırılmasında uygulanan düzenli egzersiz programının olumlu etkileri görülmüştür. Çalışma başlangıcında sporcularının ön test FHT toplam skor ortalamasının 17,83 puan, düzeltici egzersizler sonucunda ise FHT toplam skorunun 19,25 puana yükseldiği belirlenmiş ve bu sonuç istatistiksel olarak anlamlı şekilde son test lehine arttığı tespit edilmiştir. Sonuç olarak düzenli olarak yapılan voleybol antrenmanlarına ek olarak 8 hafta uygulanan düzeltici egzersizlerin voleybolcuların FHT test skorlarını pozitif yönde etkilendiği sonucuna ulaşılmıştır. FHT test taraması tüm branşlara uygulanırsa sporcu yaralanmaları ciddi boyuta ulaşmadan fark edilir ve egzersiz programları test sonuçlarına göre planlanabilir.