Yazar "Acar, Ali Kemal" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Bertrand Russell'ın eğitim görüşü(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007) Acar, Ali Kemal; Şahin, NaimBertrand Russell (1872-1970), geçmis ve kendi dönemi egitim anlayıslarını elestirel bir bakısla inceleyen, bunlara bilgi ve tecrübelerini ekleyerek gelistiren bir düsünürdür. Gerçekçi, anlasılır ve uygulanabilir hedef ve uygulamalar öngörmesi, onun egitim görüsünün genel çerçevesini olusturmaktadır. Russell'ın görüsleri arasında; egitimde amaç, annelik egitimi, egitimde demokrasi, kisilik egitimi baglamında yapıcılık, zorluga alıstırma ayrıca tarih egitimi konuları özgün bir yer tutmaktadır. Egitimin finansmanı, egitimde zekâ, çocuk edebiyatı ayrıca cinsellik, din ve ahlak hususları ise tartısmaya açık; bununla birlikte uygulanabilirligi düsük konu ve yöntemleri barındırmaktadır. Russell, kisilik egitimiyle ilk altı yasta dinden uzak ama ahlaklı, düsünce ve sözde dogruluktan ayrılmayan, baskalarını seven ve onlar tarafından sevilebilen, yapıcı, paylasabilen, korku ve bencillikten uzak, cinsel konulardan haberdar, iç disiplini gelismis bir birey yetistirmeye çalısmaktadır. Diger yandan Russell, ögretimin amacını merak duygusunda toplamaktadır. O; merak eden, dikkatini toplayabilen, sabırla çalısan, kesin dogrulara baglanıp kalmayan ve kendi basına karar alabilen bilim insanı adayları diyebilecegimiz ögrenciler yetistirmek istemektedir.