Yazar "Acar, Faik" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Televizyon reklamlarında cinsellik kullanımı ve toplumsal sorumluluk(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019) Acar, Faik; Sönmez, Özlem AltınsuBu araştırmanın amacı, sosyal yapı içinde yaşayan bireyin kişisel olarak algıladığı cinsellik mesajının toplumsal alana taşıması ve bunun sosyal probleme dönüşmesi sürecidir. Durumun probleme dönüşme sürecinde sadece bireylerin psiko-sosyal-ekonomik varlıklarını değerlendirmeye alınmamış ayrıca bireylerin varlıklarıyla bir araya gelen toplumun yapısı da değerlendirilmiştir. Bu sürecin işlevinde bireylerin bulundukları psiko-sosyal-ekonomik düzeyi belirleyerek onların toplumsallaşmaları için geliştirilecek politikalara katkıda bulunmak da hedeflenmiştir. Bu bağlamda genel tarama modelinde anket uygulaması yapılmıştır. Verilerin analizi SPSS 22 programı ile yapılmış ve %95 güven düzeyi ile çalışılmıştır. Elde edilen verilere göre, ortalama puanlar incelendiğinde "Cinsel öğeler nedeni ile birçok TV reklamını ailemle izlemekten tedirgin oluyorum", "TV reklamlarında cinsellik kullanılması toplum yapısını olumsuz yönde etkilemektedir" ve "TV reklamlarında cinselliğin kullanılması beni rahatsız etmektedir" ifadesine kadınlarda katılımın daha fazla olduğu belirlenmiştir. "TV reklamlarının birçoğunda cinsellik vurgulanmaktadır." ifadesine lisansüstü mezunu olanlarda katılım en fazla iken okul mezunu olmayanlarda en azdır. Ortalama puanlar incelendiğinde "TV reklamlarının birçoğunda kadın bedeni ve dişilik öne çıkarılmaktadır." ifadesine lisansüstü mezunu olanlarda katılım en fazla iken okul mezunu olmayanlarda en azdır. Ortalama puanlar incelendiğinde "Cinsel öğeler nedeni ile birçok TV reklamını ailemle izlemekten tedirgin oluyorum." ifadesine muhafazakâr olanlarda katılım en fazla iken milliyetçi olanlarda en azdır. "TV reklamlarının birçoğunda cinsellik vurgulanmaktadır." ifadesine haftada birkaç gün TV izleyenlerde katılım en fazla iken her gün izleyenlerde en azdır. "Cinsel öğeler nedeni ile birçok TV reklamını ailemle izlemekten tedirgin oluyorum." ifadesine günlük üç saat ve daha fazla TV izleyenlerde katılım en fazla iken bir saatten az izleyenlerde en azdır. "TV reklamlarının birçoğunda kadın bedeni ve dişilik öner çıkarılmaktadır." ifadesine TV reklamlarını özellikle izleyenlerde katılım en fazla iken denk gelirse izleyenlerde en azdır. "Cinsel öğeler nedeni ile birçok TV reklamını ailemle izlemekten tedirgin oluyorum." ifadesine TV reklamlarını asla izlemeyenlerde katılım en fazla iken özellikle izleyenlerde en azdır. Ön lisans-Üniversite mezunu olanlarda toplumsal sorumluluk algısı en fazla iken okul mezunu olmayanlarda en düşüktür. Ortalama puanlar incelendiğinde kasabada geçirenlerde toplumsal sorumluluk algısı en fazla iken köyde geçirenlerde en düşüktür. Anahtar Kelimeler: Cinsellik, televizyon reklamları, toplumsal sorumluluk.