Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • DSpace İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Aday, Osman" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Kültürlerarasi İleti̇şi̇m: “La Turchia” Festi̇vali̇ Örneklemi̇
    (Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021) Aday, Osman; Şimşek, Sedat
    Bu çalışma, kültürlerarası iletişim ve etkileşim üzerine inşa edilmiştir. İtalya’nın kuzeyinde küçük bir Türk kasabası haline gelen Moena’da, üç asrı aşkın bir süredir düzenlenen La Turchia isimli Türk Festivali’ni konu alan çalışma, festivalin İtalya ve Türkiye arasında kültürel bir köprü kurduğu iddiasındadır. Söz konusu etkileşimin hangi parametreler üzerinden ve nasıl gerçekleştiğini ortaya koymayı amaçlayan çalışma, analitik çerçeveyi ampirik bir film çalışmasıyla da desteklemektedir. Bunun için öncelikle festival ile ilgili bugüne kadar video kanallarında yayınlanmış video tanıtım filmlerinin tamamına ulaşılmış ve amaçlı örnekleme metodu kullanılarak en çok izlenme oranını sahip on video tanıtım filmi, içerik analizi tekniği kullanılarak analiz edilmiştir. Ardından, bu kültürün görsel-işitsel anlamda etnografik filmi oluşturulmuştur. El Turco isimli belgesel film çalışmasıyla kültürel öğelerin kaydedilmesi ve belgesel formda sunumu mümkün hale gelmiştir. Etnografik film üretimlerinin sınırlı olması ve konunun güncelliği dolayısıyla alana katkı sunacağı düşünülen çalışmanın, küreselleşen dünyada kültürlerarası iletişime duyulan ihtiyacı yazınsal/görsel/işitsel araçlarla dillendirmesi bakımından önemli olduğu düşünülmektedir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Reklamlarda İşlenen Kültürel Kodlar Karşısında Türk ve Alman Halklarının Gösterdikleri Tepkinin Ölçülmesine Yönelik Uygulamalı Bir Çalışma: “Axe: Erkekler De Ağlar” Reklamı Örneklemi
    (Selçuk Üniversitesi, 2019) Şimşek, Sedat; Ayaydınlı, Tuana; Aday, Osman; Kurtyılmaz, Deniz
    Talep yaratma sanatı olarak tanımlanan reklam, çağımızın en önemli ticari enstrümanlarından biridir. Özellikle uluslararası firmalar ürün satışlarını arttırabilmek için çeşitli pazarlama stratejileri geliştirmekte ve reklamlarında kültürel ögelere gönderme yapmaktadırlar. Bazen kültürel kodları olduğu gibi kullanan reklamlar, bazen de bu kodları sorgulatan temalar barındırmaktadırlar. Bu çalışma, toplumsal cinsiyet kalıplarını sorgulayan “Axe: Erkekler De Ağlar” reklam çalışmasını incelemektedir. Can Bonomo tarafından seslendirilen bir şarkı eşliğinde ağlayan erkekleri gördüğümüz reklamın farklı kültürler tarafından nasıl algılandığı çalışmamızın konusunu oluşturmaktadır. Çalışmamızda, Türkiye’de ve Almanya’da üniversite eğitimi gören katılımcılardan oluşan gruplara üç soruluk bir anket çalışması uygulanmış ve toplumsal cinsiyetle ilgi farkındalıkları ölçülmüştür. Ardından her iki gruba da Axe reklamı izletilip on soruluk bir anket çalışması daha uygulanmıştır. Böylece reklamda farklı kültür mensuplarının reklamlarda kullanılan kültürel kodlara nasıl tepki verdiği ortaya konduğu gibi reklamın bu konuda ne derece etkili olduğu ortaya çıkarılmıştır. Çalışmamız, Türk ve Alman katılımcılar arasında toplumsal cinsiyet konusunda büyük bir anlayış farkının olmadığı sonucuna ulaşmıştır.

| Selçuk Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Selçuk Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Konya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim