Yazar "Ahmed, Abdullah Muhammed" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe İşletmelerde sosyal medya yönetiminin pazarlama performansına etkilerinin belirlenmesine yönelik bir araştırma(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018) Ahmed, Abdullah Muhammed; Zerenler, MuammerSosyal medya yaygınlaştıkça kullanım alanları gelişmektedir. Sosyal medya pazarlama uygulamaları bunlardan sadece bir tanesidir. Dijital pazarlama, özellikle sosyal medya pazarlaması, müşteriyi bilinçlendirmiş ve aktif hale getirmiştir. Günümüzde özellikle mobil teknolojilerin kullanım ağının hızla genişlemesi sosyal medya kullanım oranlarını da hızla artırmaktadır. Üreticiden tüketiciye değer zincirinin her aşamasındaki faaliyetlerde sosyal medya bir pazarlama aracı olarak kullanılır hale gelmiştir. Pazarlama yöneticilerinin sosyal medya üzerinden pazarlama yöntem ve taktiklerine ayrı bir önem vermesinin gerekliliği kaçınılmaz hale gelmiştir. Bu gereklilikten hareketle bu çalışmada pazarlama yönetiminde sosyal medya yönetiminin yeri ve önemi incelenmiş ve sonuçlar değerlendirilmiştir. Bu araştırma birincil veri toplama yöntemlerinden birisi olan anket tekniğiyle veriler toplanmış ve sonuçlar istatistiksel olarak değerlendirilmiştir. Elde edilen veriler, SPSS 22 paket programı ile analiz edilmiştir. Ayrıca çalışmanın ilk iki bölümünde yer alan ve araştırmaya (anketin hazırlanmasına) temel teşkil eden bilgiler ise literatür taraması yoluyla toplanmıştır. Araştırmada katılımcı profillerini belirlemeye yarayan demografik sorular ve çalışma doğrultusunda sosyal medya yönetiminin pazarlama performansına etkisini değerlendirmeye yönelik ölçekler analiz edilmiştir