Yazar "Ahmed, Mustafa Jumaah Ahmed" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Çağrı merkezleri için derin öğrenme tabanlı interaktif konuşma tanıma(Selçuk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2020) Ahmed, Mustafa Jumaah Ahmed; Koçer, H. ErdinçBirçok ticari işletme müşterilerden gelen aramalarda çağrı merkezi sistemi kullanmaktadır. Bu merkezlere çoğunlukla santral görevlileri gelen çağrılara cevap vermekte ve müşterileri ilgili kişilere yönlendirmektedir. Aşırı yoğun çağrı trafiğinden dolayı müşteriler çok uzun süre bekletilmektedir. Bunun bir çözümü olarak santral görevlileri sayısının artırılması ihtiyacı doğmaktadır. Bu durum hem maliyetleri yükseltmekte hem de tam ve kesin bir çözüm olamamaktadır. Bu çalışmada Türkçe konuşma tanıma kullanılarak kişilerden gelen telefon çağrılarını otomatik olarak yönlendiren interaktif bir sistem tasarlanmış ve performans değerlendirmesi yapılmıştır. Çalışmanın ilk aşamasında ses tanıma problemlerinde özellik çıkarımı için literatürde sıkça kullanılan Mel-Frekansı Kepstral Katsayıları (MFKK) ve sesin sınıflandırılmasında kullanılan Saklı Markov Modeli (SMM) denenmiştir. Bu yaklaşımda gürültüsüz ortamda elde edilen ses dosyalarına MFKK ve ardından SMM uygulanarak sonuçlar kaydedilmiş ancak başarı oranı tatmin edici bulunmamıştır. Ardından derin öğrenme tabanlı bir yaklaşım ile Python programlama dili kullanılarak gürültülü ve gürültüsüz ortamlarda gelen çağrılarda girilen konuşmalar analiz edilmiştir. Geliştirilen yazılımın test aşamasında üniversite santral sistemi baz alınarak 10 bölüm ve 100 kişiden oluşan bir rehber veritabanı oluşturulmuştur. Yaş, cinsiyet, bölüm, süre ve ortam (gürültülü/gürültüsüz) parametreleri açısından tezde geliştirilen interaktif Türkçe konuşma tanıma sistemi değerlendirilmiştir.