Yazar "Akan, Hasan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe İlköğretim din kültürü ve ahlâk bilgisi müfredatında yer alan olumsuz ahlâkî eğilimlerin değerlendirilmesi(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007-09-12) Akan, Hasan; Bahadır, AbdülkerimArastırmanın temel konusu ahlâk egitimidir. lkögretim Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi müfredatında yer alan olumsuz ahlâki egilimlerin düzeltilmesi için üzerinde durulması gereken bir yöntem üzerinde durulmustur. Çalısmada ahlâk egitimi yapılırken dikkat edilmesi gereken noktalara deginilerek, bu yönde yeni yöntemlerin gerekliligi üzerinde durulmustur. Egitimcilerin bu alandaki yenilikleri takip ederek olumsuz ahlâkî egilimlerin düzeltilmesi için nasıl bir yöntem üzerinde durmaları gerektiginden bahsedilmistir. ste bu sebeple de çalısmada, anlatım yöntemine yardımcı bir yöntem olarak kabul edilebilecek olan hikâye, fabl ve siir yöntemleri üzerinde durulmustur. Çalısmada ilk olarak ahlâk gelisimi hakkında genel bilgiler verildikten sonra, ele alınan yöntemler olan hikâye, fabl ve siir hakkında açıklamalara yer verilmistir. Bu bölümde tarafımızdan kaleme alınan hikâye, fabl ve siirlerin yazım asamasında dikkat edilen noktalara deginilmistir. Arastırmamızın ana bölümünü olusturan ikinci kısımda ise; yalan söylemek, hile yapmak, gıybet ve iftira, hırsızlık, kıskançlık, alay etmek, kibirlenmek, kötü zanda bulunmak, baskalarının özel hayatını arastırmak, anne baba ve büyüklere saygısızlık, içki içmek ve kumar oynamak kavramlarıyla ilgili olarak tarafımızdan kaleme alınan hikâye, fabl ve siirlere yer verilmistir. Sonuç olarak, çalısmamızın uygulama bölümünde, ilkögretim çagı çocuklarının ele aldıgımız yöntemlerle ders anlatımı yapıldıgında, güzel davranısları kazanmada daha etkin oldukları gözlenmistir. Bu nedenle de çalısmada egitimcilere düsen görevlere de deginerek, hikâye, fabl ve siirlerin de hedef kitlemizin seviyelerine uygun olmasına dikkat edilmistir.Öğe Karyological study on six Trigonella L. species (Leguminosae) in Turkey(UNIV FLORENCE BOTANY INST, 2009) Aykut, Yilmaz; Martin, Esra; Uenal, Fatma; Akan, HasanIn this Study, karyotype analyses of the six species of Trigonella L. were examined. Chromosome lengths were determined between 1.29-1.74 mu m in Trigonella astroiles Fischer & C.Meyer, 1.06-1.44 mu m in Trigonella fischeriana Ser., 1.67-2.59 mu m in Trigonella velutina Boiss., 0.98-1.49 mu m in Trigonella cretica (L.) Boiss., 1.1.6-1.81 pm in Trigonella coerulescens (M.Bieb.) Hal., 0.99-1.72 mu m in Trigonella procumbens (Bess.) Rchb., respectively. All species are diploid with 2n=14,16 and 18 chromosomes and the karyotypes of all species consist of metacentric chromosome pairs. Trigonella velutina has only satellites on the long arms of chromosome 2 and 6. The karyotype analysis of these species was first time Counted in Turkey.Öğe Karyomorphological studies on section Bucerates Boiss. of Trigonella L. (Leguminosae) from Turkey(TAYLOR & FRANCIS LTD, 2008) Esra, Martin; Akan, Hasan; Ekici, Murat; Aytac, ZekiThe Karyomorphology of all taxa of section Bucerates Boiss. genus Trigonella L. (Leguminosae) were made using Image Analysis System. The chromosome numbers of 14 taxa of Trigonella (2n = 16), T. fischeriana Ser. and T. monantha C.A.Meyer subsp. noeana (Boiss.) Hub.-Mor. (2n = 14), T. monantha C.A.Meyer subsp. monantha Verz. (2n = 16, 28, 30) and T. orthoceras Kar. & Kir. (2n = 16, 46) were counted. B chromosomes were observed on T. arcuata C.A.Meyer. and there were two chromosomes with a satellite in T. crassipes Boiss. In the section Bucerates, 12 taxa of Trigonella showed tetraploidy, with 2n = 32 and two taxa of Trigonella had hexaploidy (2n = 48). The range of chromosome length ranged from 3.26 mu m to 0.56 mu m. Whereas T. orthoceras had the longest chromosome length, T. monantha subsp. monantha had shortest.