Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • DSpace İçeriği
  • Analiz
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Akay, Elif" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Dijital Ebeveynlik Tutumları ile Ergenlerde İnternet Bağımlılığı ve Duyguları Yönetme Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
    (Selçuk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2023) Akay, Elif; Kayılı, Gökhan
    Bu araştırmada, ebeveynlerin dijital ebeveynlik tutumları ile ergenlerde internet bağımlılığı ve duyguları yönetme becerileri arasındaki ilişkinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda Kayseri İl Milli Eğitim Müdürlüğü’nden anket uygulamak amacıyla izin alınmış ve Kayseri ilinde lise öğrenimine devam etmekte olan 17-18 yaş grubu ergen ve ebeveynleriyle çalışma gerçekleştirilmiştir. Araştırmada örneklem seçimi yapılırken çok aşamalı örnekleme yönteminden yararlanılmıştır. Araştırmaya 231 lise öğrencisi ve 231 ebeveyn olmak üzere toplamda 462 kişi katılmıştır. Araştırmada örneklem büyüklüğünün seçilmesinde Krejcie ve Morgan (1970)’ın belirlemiş oldukları örneklem büyüklüğü tablosundan yararlanılmıştır. Araştırma verileri Dijital Ebeveynlik Tutum Ölçeği, İnternet Bağımlılığı Ölçeği-Kısa Formu ve Duyguları Yönetme Becerileri ölçekleri kullanılmıştır. Araştırma verilerine uygulanan normalizasyon testi sonuçlarına göre bağımsız örneklemler ttesti, Mann Whitney U testi, Kruscal Wallis H testi, Pearson Korelasyon Analizi ve basit doğrusal regresyon analizi işlemleri uygulanarak bulgulara ulaşılmıştır. Araştırma sonucunda, ebeveynlerin dijital ebeveynlik tutumları ile internet bağımlılığı düzeyi arasında pozitif yönlü anlamlı bir ilişki olduğu görülmüştür. Duyguları yönetme becerileri ve internet bağımlılığı düzeyi arasındaki ilişkiye bakıldığında ise değişkenler arasında negatif yönlü orta düzeyde anlamlı bir ilişki olduğu görülmüştür. Ayrıca dijital ebeveyn tutumlarının ve ergenlerin duyguları yönetme becerilerinin internet bağımlılığı düzeyini yordadığı sonucuna ulaşılmıştır.

| Selçuk Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Selçuk Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Konya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim