Yazar "Aksoy, Mehmet" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Rönesans Resim Sanatı'nda ölüm teması(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014) Aksoy, Mehmet; Taş, MutluhanSanat var olduğu günden bu yana, ressamlar ölüm temasını işlemiştir. Ölümün sanattaki yerini görebilmek için öncelikle tanımını, dinlerdeki ve felsefedeki yerini ve çağlar boyunca yüklendiği anlamları bilmek gereklidir. Ölüm, canlının, yaşamsal faaliyetlerini kaybetmesi olarak tanımlanır. Semavi dinlerde, diğer dünyaya geçiş yolu olarak algılanırken, ölümün bir son olmadığı tam tersi ebedi hayatın başlangıcı olduğu inancı hakimdir. Felsefe alanında ise ölüm için birçok düşünce ortaya atılmıştır. Tüm tanımları ve ölüm hakkındaki fikirleri kapsayan bu araştırma, ölüm ve sanat ilişkisi kapsamında üretilen sanat eserlerinden örneklerin incelenmesini de içermektedir. Sanat, bilim, felsefe ve mimarlık alanlarında Grek ile Roma arasındaki bağın kurulmasını sağlayan Rönesans, insanın keşfedilmesidir. Şüphesiz bu keşfin resim sanatına da getirdiği yenilikler vardır. Bu araştırmada, değişen ve gelişen resim sanatının süreci, ölüm teması dikkate alınarak incelenmiştir. Seçilen ressamların hayatları ve ölüm temalı eserleri analiz edilmiştir. Rönesans resim sanatının gelişim ve değişim sürecini yakından etkileyen görseller seçilmiştir. Rönesans resim sanatında üretilen ölüm temalı resimler, ölüm şekillerine göre incelenerek, ortak ve farklılık gösteren yönleri ortaya konulmuştur.Öğe Toplumlara devrimi anlatmada resim sanatının yeri: Meksika, Rusya ve Türkiye örnekleri(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020) Aksoy, Mehmet; Elmas, HüseyinHalkın desteğini arkasına alarak mevcut iktidarın yönetimine içinde şiddet barındıran yöntemlerle son vererek başka bir gücün iktidar olma sürecinin tamamlanmasıyla devrimler gerçekleşir. Devrimlerin oluş sürecinde ve gerçekleştikten sonraki süreçte halk desteği en önemli unsurdur. Halk desteğini her daim arkasında itici güç olarak hissetmek isteyen devrimci hareket, halkın eski iktidarı neden terk edip kendilerine neden destek vermeleri gerektiğini anlatmak ve halkı ikna etmek mecburiyetindedir. Bu durumda propaganda devrimlerin sık sık başvurduğu bir yöntem olmuştur. Propaganda araçları dönemin teknolojisine ve halkın okuma yazma oranına göre değişiklik göstermektedir. İncelediğimiz üç devrimde de (Meksika, Rusya ve Türkiye) kısıtlı imkânlar ve halkın okuma yazma oranının düşük olması ortak paydayı oluşturmaktadır. Bu durumda resim sanatı devrimin propaganda aracı olarak vaz geçilmezi olmuştur. Meksika duvar resimleri özgünlüğü ile tüm dünyada dikkat çekerken Rus devrimi sanatçılarını tek düze üsluba mahkum etmiş Türk devrimini halka anlatmaya çalışan sanatçıların resimleri beklenildiği kadar halka inememiştir.