Yazar "Aksoyalp, Yasemin" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe 21. Yüzyılda Öğretmen Yetiştirme Eğitim Programının Boyutları(Selçuk Üniversitesi, 2010) Tutkun, Ömer Faruk; Aksoyalp, YaseminBu çalışma iki problem üzerine temellendirilmiştir Birincisi 21. yüzyılın toplumunun özellikleri ve öne çıkan yeni anlayışlar ve sorunlar doğrultusunda 21. yüzyılın öğretmeninde bulunması gereken niteliklerin ortaya konulması ve ikincisi, bu öne çıkan yeni anlayış ve sorunlar çerçevesinde öğretmen eğitimi programlarının boyutlarının neler olması gerektiği üzerine bir denemede bulunulmasıdır. Araştırma kuramsal temelli bir çalışmadır. Araştırmada derleme (tarama) yöntemi kullanılmıştır. Elde edilen veriler, araştırma problemine yönelik analiz edilerek, buradan 21. yüzyılın öne çıkan anlayış, eğilim ve sorunları, öğretmenlerin hizmet öncesi ve hizmet içi eğitiminde temele alınması gereken yeni kavramlar ve ilkeler ve öğretmenlerin değişen rollerine ilişkin anlayışların neler olduğuna dönük sonuçlara gidilmiştir. Araştırma sonucu elde edilen bulgular aşağıda verilmiştir: 1. 21. yüzyılda öğretmenlik mesleği bir ihtisas mesleği olarak kabul görecektir. 2. Öğretmen yetiştirme eğitimi uluslararası düzeyde verilmelidir. 3. Öğretmenler kültürlerarası eğitim ve demokratik bir toplum inşa etme anlayışında yetiştirilmelidir. 4. Öğrenme-öğretme süreçlerinde en merkezi materyal, öğretmenin kendisidir anlayışı öne çıkmaktadır. 5. Öğretmen yetiştirme eğitim programlarının hazırlanmasında toplumun tüm kesimlerinin katılımları sağlanmalıdır. 6. Öğretmenlerin mesleki eğitimleri okul merkezli ve sürekli olmalı ve bunun öğretmenlerce yaşam tarzı olarak algılaması sağlanmalıdır. 7. Öğretmen bir aktör gibi çok boyutlu ve her duruma uygun pozisyon alabilen yeterlikte yetiştirmelidir. 8. Öğretmen insan ve toplumla ilgili her konuda bir fikir ve duruşu olan bir nitelikte yetiştirilmelidir.