Yazar "Aktan, Ercan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 5 / 5
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe The formation of knowledge and its active utilization in practices of public relations in organisations(ELSEVIER SCIENCE BV, 2015) Cakmak, Veysel; Aktan, Ercan; Aslan, Mahmut Mert; Kose, AhmetKnowledge is the basic communication means of human being. It has reached today's world as the most important and influential means of communication although a part of it disappeared and another part was stored in a way and transferred from one generation to another through out the history. In the meantime, the drastic role of technology in forming and spreading the knowledge should never be ignored. Public relations is an activity of a variety of recognition and publicity. If we take it in a broader way, we can say that it expresses the total of researches to know the target groups better so as to realise its purposes and also its all activities and applications in the direction of objectives of the organisation in order to introduce and advertise it to the whole public opinion. The experts of public relations have to prepare plenty of information and also documentaries which are subject to them. They are constantly shared with the rest of the world on the web page of the organisation. As it is known, web sites and social network have become inevitable parts of all sorts of institutions nowadays. In this work, we are going to investigate the notion of information management and obtained information with regard to this issue is going to be displayed at full length in the interest of internal corporate and usual corporate relations. In this context, the relationships among information management, Internet and public relations are going to be brought up and their efficient utilization is going to be researched in terms of the organisation. Formation, handling and especially share of information in business enterprises have no doubt great effects on its transparency, image and openness to the target groups. This situation introduces a positive effect in the process of the publicity of enterprise itself. In this study, we are going to dwell particularly upon the formation, handling, storage and distribution of information in terms of in-house (intra-company) and external public relations. In this context, a vocational school of a university which is worth to be examined from this angle is going to be taken on as a sample.Öğe İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü Öğrencilerinin Halkla İlişkiler Kavramına İlişkin Metaforik Algılarının İncelenmesi(Selçuk Üniversitesi, 2018) Koçyiğit, Murat; Aktan, Ercan; Çakmak, VeyselHalkla ilişkiler, temelinde iletişim bulunan, kurum ve kamuları arasında etkileşimi sağlama, anlaşma ve uzlaşıyı gerçekleştirme gibi rollere sahip, bilim ve meslek türüdür. Halkla ilişkiler, çeşitli bilim dalları ile yakından ilişkilidir. Bu ilişki, halkla ilişkiler kavramının anlaşılması ve tanımlanabilmesi noktasında bazı belirsizliklere yol açmaktadır. Bu nedenle halkla ilişkiler kavramının tanımlanmasında farklı metaforlarla karşılaşılabilmektedir. Metafor, bir şeyi kendisine benzediği var sayılan diğer bir şey ile anlatma anlamına gelmektedir. Bu bakımdan kişiler, herhangi bir şeyi anlatacaklarında ona benzer diğer varlıkları kullanarak metaforik olarak açıklama yapabilmektedirler. Bu çalışma, iletişim fakültesi halkla ilişkiler ve tanıtım bölümünde öğrenim gören öğrencilerin, halkla ilişkiler kavramına dair metaforik algılarını (zihinsel imgeler) tespit edebilmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Katılımcıların halkla ilişkiler kavramına ilişkin sahip oldukları metaforları belirlemek için “Halkla ilişkiler……dır, çünkü.…..” ibaresini tamamlamaları istenmiştir. Bu yönüyle araştırma, olgubilim desenine göre tasarlanmış ve toplanan veriler içerik analizi yöntemi ile test edilmiştir. Elde edilen yanıtlara göre 37 farklı metafor ortaya çıkmış, bu metaforlar “iletişim yöntemi”, “insani özellik”, “aracı” ve “doğa özellikleri” olarak halkla ilişkiler kategorilerinde toplanmıştır. Katılımcıların halkla ilişkilere ilişkin olumlu bazı metaforlara sahip olmakla birlikte, olumsuz metaforlarla da halkla ilişkileri ilişkilendirdikleri sonucuna ulaşılmıştır. Elde edilen sonuçlar katılımcıların aldıkları halkla ilişkiler eğitiminde kendilerine verilen teorik çerçeveden etkilendiklerini göstermektedir. Ayrıca, halkla ilişkiler eğitimi, halkla ilişkiler kavramı ile ilgili algısal çerçevenin de netleşmesine yardımcı olabilmektedir. Ancak, katılımcıların ifade ettikleri bazı metaforların alınan eğitimlerle bir bağlantısının olmadığı da gözlenmiştir.Öğe Konya Emniyet Müdürlüğü örneği’nde işgören motivasyonu ve liderlik ilişkisi(Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2008) Özüpek, M. Nejat; Aktan, ErcanGünümüz dünyasında, klasik anlayışların aksine, örgüt amaçları, performansı ve verimliliği açısından işgörenler daha da önem kazanmıştır. İşgörenlerin motivasyonu, örgütleri benimseme, örgüt amaçları yönünde çaba sarf etme, moral değerler, yüksek performans gücü açısından çok önemli bir unsurdur. İşgörenlerin motivasyonunu artırmak ve dolayısıyla işgörenleri, örgüte ve örgüt amaçlarına gönüllü şekilde adapte etmek de liderlere düşmektedir. Bu çalışma, Konya Emniyet Müdürlüğü örneğinde, örgütlerde işgören motivasyonunun nasıl sağlanabileceği, işgören motivasyonunun örgüte ve çalışanlara sağlayacağı avantajları, liderlerin motivasyon sürecindeki etkilerini teorik ve uygulamalı olarak ortaya koymayı amaçlamaktadır.Öğe Kurumsal iletişim sürecinde liderin rolü(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007) Aktan, Ercan; Özüpek, M. Nejatletisim günlük hayatın devamında son derece önemli bir kavramdır. Hayatın her anı ve alanında bireyler, diger bireyler ve toplumla olan iliskilerini iletisim sayesinde gerçeklestirirler. Toplumsal bir varlık olan insanın iletisime girmemesi, hayatını iletisim olmaksızın devam ettirebilmesi düsünülemez. Bu baglamda, insanların belirli bir amaç dogrultusunda bir araya gelerek olusturdukları kurumların da varlıklarını devam ettirebilmeleri için iletisim temeline dayanan eylemlere ihtiyaçları vardır. Kurumların gerçeklestirdikleri iletisim çabaları kendi bünyeleri dısında yer alan diger kisi, kurum ve müsterilere yönlenebilecegi gibi; kendi bünyesi içinde bulunan çalısanlara da yönlenebilir. Bu tür bir iletisim düzeni de ?kurumsal iletisim?i olusturur. Kurumsal iletisim düzeninin yerlestirilmesi, iletisimin istenen sonuçları dogurmasının basarılması, amaç, hedef ve planların belirlenen sekle ulasması asamasında ise etkili, insanları pesinden sürükleyebilen, kurum üyelerine kendini kabul ettirmis bir ?lider?in varlıgına ihtiyaç duyulmaktadır.Öğe Sosyal Medya ve Sosyal Kaygı: Sosyal Medya Kullanıcıları Üzerine Bir Araştırma(Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2018) Aktan, ErcanKaygı kavramı, bireyin içinde bulunduğu endişe hali olarak tanımlanmakta ve bir baskılayıcı olarak kişilerin üzerinde negatif etkiler doğurmaktadır. Bundan dolayı kişi iletişim ve etkileşim konusunda normalin dışında sorunlarla karşılaşabilmektedir. Bu sürecin neticesi olarak, iletişim kaygısı ve sosyal kaygı adı verilen yeni durumlar ortaya çıkabilir. Bu araştırmada, sosyal medya kullanıcısı olan katılımcıların sosyal kaygı durumları ölçülmeye çalışılmıştır. Bu doğrultuda araştırma Aksaray Üniversitesi’nde öğrenim gören farklı bölümlerdeki öğrenciler üzerinde yüz yüze anket tekniği kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda katılımcıların sosyal medyada paylaşılan içerik, gizlilik endişesi ve öz değerlendirme kaygılarının yüksek; buna karşın etkileşim kaygılarının ise düşük olduğu ortaya konulmuştur. Aynı zamanda sosyal medya kullanıcıları için sosyal kaygı ölçeğinin alt faktörleri arasında pozitif yönde, anlamlı ilişki bir saptanmıştır. Araştırmada kadınların erkeklere göre sosyal medyada daha fazla sosyal kaygı düzeyine sahip oldukları sonucuna da ulaşılmıştır.