Yazar "Akyol, Cemal" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe The needs for professional development of academic staff at vocational education faculties in turkey(ELSEVIER SCIENCE BV, 2009) Erisen, Yavuz; Celikoz, Nadir; Kapicioglu, M. O. Kurtkan; Akyol, Cemal; Atas, SaitUsing all the sources efficiently depends on the improvement of human resources. In a period when competition among the countries in the world increases and economical, social and political competition accelerates, the need for the improving of the qualitative human force is becoming higher and higher and on the other hand the importance of educational institutions responsible for educating necessary human force is becoming more significant in order to go through such a competition. The efforts to provide the quality at education and the effort of the faculties to become accredited in international arena has brought about new improvements in the roles of academic staff and their professional development needs, and made the meeting of these needs necessary. (C) 2009 Elsevier Ltd. All rights reservedÖğe Okul Öncesi Eğitime Devam Eden 5-6 Yaş Çocukların Sosyal Becerilerinin Ailelerin Çocuk Sevme Düzeyleri Açısından İncelenmesi(Selçuk Üniversitesi, 2022) Çelik, Cengiz; Akyol, CemalBu çalışmanın amacı, okul öncesi eğitime devam eden 5-6 yaş çocukların sosyal becerileri ile ebeveynlerinin çocuk sevme düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini Konya il merkezindeki okul öncesi eğitim kurumuna devam 5 ile 6 yaş arasındaki toplam 224 çocuk ile onların ebeveynleri oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak, “Aile Bilgi Formu”, “Barnett Çocuk Sevme Ölçeği” ve ‘OSBED (Okul Öncesi Sosyal Beceri Değerlendirme Ölçeği) kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS paket programı kullanılarak Pearson korelasyon katsayıları hesaplanmış ve doğrusal regresyon analizi yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre okul öncesi 5-6 yaş çocukların sosyal becerileri ile ebeveynlerin çocuk sevme düzeyleri arasında pozitif yönde anlamlı ilişki bulunmuştur. Regresyon analizi sonuçlarına göre ebeveynlerin çocuk sevme düzeyleri çocukların sosyal becerilerini pozitif yönde ve anlamlı bir şekilde yordamaktadır.