Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • DSpace İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Aqra, Sirin Waleed Mohammad" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Türkiye'de Yeşil Pazarlamanın Yeşil Ürünlere Yönelik Tüketici Davranışlarına Etkisi
    (Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023) Aqra, Sirin Waleed Mohammad; İnan, Ümmü Saliha Eken
    Tüketici davranışları sürekli bir değişim göstermektedir. Teknolojinin gelişmesi, nüfusun artmasına bağlı olarak talep ve arzın artması, yakın zamanda yaşanan Covid-19 pandemi süreci gibi toplumun önemli bir bölümünü etkileyen durumlar tüketicilerin satın alma davranışlarının da değişmesine sebep olmaktadır. Günümüz arz ve talep koşullarında, özellikle bireylerin hemen her ürüne kolaylıkla ulaşabilir hale gelmiş olmaları ile birlikte, talep edilenleri karşılayacak kaynaklar da hızla tükenmektedir. Bu durum, çevre konusunun giderek önem kazanmasına sebep olmaktadır. Kaynakların yok olmaması amacıyla ülkeler, bir taraftan tüm toplumu kapsayıcı çalışmalar yaparak toplumu bilinçlendirmeye çalışırlarken diğer taraftan da bu konuda yasal düzenlemeler yapmaya yönelmişlerdir. Bu alanda yapılan araştırmalar ve toplumu bilgilendirici çalışmalar; kısmen de olsa toplumda da çevre sorunlarına ilişkin bir farkındalığın oluşması sonucunu doğurmuş, tüketici satın alma davranışları da çevre bilinci ile yeniden şekillenmeye başlamıştır. Tüketici satın alma davranışlarındaki bu değişim, arz yönünde de zorunlu bir değişimin gerçekleşmesine sebep olmuştur. İşletmeler, tüketicilerde çevre bilincine uygun ürünlerin pazarlama ve satışını yapar hale gelmişlerdir. Yeşil pazarlamaya bu denli önem verilmesine rağmen, çevre bilinci ile şekillenen satın alma davranışı amaçlandığı düzeye gelememiştir. Budüşünceden hareketle; çalışmada, Türkiye'deki tüketicilerin yeşil ürünlere yönelik tutumlarında etkili olan faktörleri analiz etmek amaçlanmıştır. Çalışma, 2022-2023 eğitim öğretim yılında Selçuk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesinde yürütülmüştür. Çalışmada nicel araştırma yöntemlerinden tarama modeli kullanılmıştır. Lisans eğitimi almakta olan 400 öğrencinin yeşil pazarlamanın yeşil ürünler satın almaya yönelik görüşleri alınmıştır. Elde edilen veriler SPSS 24.0 paket programı ile analiz edilmiş olup, öğrencilerin yeşil ürünlere yönelik davranışlarının demografik özelliklerine göre farklılaşma durumları tetkik edilmiştir. Araştırma sonucunda; yeşil pazarlama faaliyetlerinin öğrencilerin satın alma davranışlarını olumlu yönde etkilediği, öğrencilerin çevre bilinç düzeylerinin yüksek olduğu, çevre dostu ürün satın almalarının önündeki en önemli engelin ürünlerin fiyatı olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmada ayrıca; yeşil pazarlama faaliyetlerinin satın alma üzerine etkisi ile öğrencilerin çevre dostu ürün kavramını duyma, Çevre Dostu Ürün Alma İsteği, bu ürünleri satın alma yoluyla çevrenin korunacağına inanma durumları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunduğu sonucuna ulaşılmıştır.

| Selçuk Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Selçuk Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Konya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim