Yazar "Arslan, Fatih" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Survey of four important viruses causing abortion in cattle in Aegean Region(Selçuk Üniversitesi, 2022) Kaplan, Murat; Çağırgan, Abdurrahman Anıl; Pekmez, Kemal; Arslan, Fatih; Kalaycı, GülnurAim: The aim of the study was to investigate the role of Bovine herpesvirus-1 (BHV-1), Schmallenberg virus (SBV), , Akabane virus (AKAV) and pestivirus in cattle abortion cases in the Aegean Region of Turkey between 2015 and 2019. Materials and Methods: In this study, 204 bovine abortions that occurred in the Aegean region of Turkey between the years 2015 and 2019 were investigated. While BHV-1, SBV, and pestivirus were examined with real-time PCR, AKAV was examined with nested-PCR. Results: In our study, 25 (12.3%) of the samples analyzed were positive for pestiviruses, 1 (0.5%) was positive for Akabane, and 1 (0.5%) was positive for BHV-1. SBV was not detected. According to these results, the viral agent causing most abortions in the Aegean region was found to be pestivirus. The most abortion-related material was sent to the lab in 2018, followed by 2019, 2017, 2016, and 2015. Conclusion: Based on the results of this study, future evaluations should consider the cattle abortion agents detected in the Aegean region, and control and monitoring studies should be established.Öğe Sınıf yönetiminde öğretim elemanlarının iletişim davranışlarına ilişkin öğrenci görüşleri: Selçuk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi örneği(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2011-06-30) Arslan, Fatih; Tavukçuoğlu, MustafaBu araştırmanın amacı, Selçuk Üniversitesi İlahiyat Fakültesinde öğrenim görmekte olan öğrencilerin öğretim elemanlarının iletişim davranışlarına ilişkin görüşlerini belirlemektir. Araştırma iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde Sınıf yönetimi ve İletişim konusu ve bunlarla ilişkili konular üzerinde durulmuştur. İkinci bölümünde ise, Samsa (2005) tarafından hazırlanan ?Öğretim Elemanlarının İletişim Davranışlarını Ölçme? envanterinin öğrencilere uygulanması sonucu elde edilen bulguların analizleri yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2009?2010 Eğitim-Öğretim yılında Selçuk Üniversitesi İlahiyat Fakültesinde öğrenim görmekte olan 550 öğrenci oluşturmaktadır. Verilerin analizinde ?betimsel istatistik teknikleri?nin yanında, ?t-testi?, ?Tek Yönlü Varyans Analizi? ve ?Tukey testi? kullanılmıştır. Yapılan istatistiksel analizlerde anlamlılık düzeyi 0.05 olarak kabul edilmiştir. Sözlü, sözsüz, yazılı, dinleme alt boyutlarına göre yapılan analiz sonuçlarından elde edilen bulgular şöyledir; Öğrenciler, öğretim elemanlarını zaman zaman konuşmalarında sıkıcı olmanın ve yoruma elverişli cümleler kurmanın dışında sözlü iletişimde başarılı bulmaktadırlar. Öğrenciler, öğretim elemanlarının çoğunu jest ve mimiklerini kullanmakta ve öğrencilerle yakın temas kurmakta başarısız bulmakla birlikte sözsüz iletişimin diğer alanlarında başarılı bulmaktadırlar. Öğrenciler öğretim elemanlarını yazılarında zaman zaman görünen gereksiz tekrarlar ve okuyucunun yeterlilik düzeyinin üzerinde verilen mesajlar hariç yazılı iletişimde de başarılı görmektedir. Öğrenciler öğretim elamanlarını dinleme konusunda diğer alanlara oranla daha zayıf bulmaktadırlar. Öğrencilere göre öğretim elamanlarının çoğu, çoğu zaman dönüt ve empatik dinlemede başarısızdırlar. Öğrenci algısına göre iletişim yargılarına ilişkin öğretim elemanı sıklığı ortalaması öğrencinin cinsiyetine, mezun olduğu lise türüne, ikamet yerine, babasının eğitim düzeyine, annesinin çalışma durumuna ve ailesinin aylık gelir düzeyine göre farklılık göstermezken, sınıfına, öğrenim programına, bölümüne ilişkin memnuniyet düzeyine, annesinin eğitim düzeyine ve fakülte tercih sebebine göre farklılık göstermektedir. Öğrenci algısına göre iletişim yargılarına ilişkin uygulanma sıklığı ortalaması ise öğrencinin cinsiyetine, bölümüne ilişkin memnuniyet düzeyine, mezun olduğu lise türüne, ikamet yerine, annesinin eğitim düzeyine, babasının eğitim düzeyine, annesinin çalışma durumuna ve ailesinin aylık gelir düzeyine göre farklılık göstermezken, sınıfına, öğrenim programına, fakülte tercih sebebine göre farklılık göstermektedir.