Yazar "Arslan, Hatice Derya" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe İlköğretim sınıf tasarımında algıya bağlı parametrelerin değerlendirilmesi ve tasarıma yönelik öneriler(Selçuk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2010) Arslan, Hatice Derya; Çınar, Kerimİlköğretim öğrencisinin isteyerek gideceği olumlu öğrenmeye uygun sınıf mekânının ortam ve tasarım faktörü bileşenlerini tanımlamak amacıyla yapılan tez çalışmasında, Konya İli'nde farklı bölgelerden seçilen ilköğretim okullarındaki öğrenciler (2. ve 7. sınıf), sınıf öğretmeni ve mimar adayları ile bir araştırma gerçekleştirilmiştir. Araştırmada önceden belirlenen sınıf mekânı görselleri üzerinden değerlendirmeler anket aracılığı ile alınmıştır. Uygulanan anketlerden alınan veriler SPSS 15.00 programı yardımıyla değerlendirilerek ilköğretim sınıf mekânına dair yorumların yapılabileceği Lens-Modeller kurgulanmıştır. Kurgulanan Lens-Modeller yardımıyla kullanıcıların ve tasarımcıların sınıf mekânına ilişkin tercih farklılıkları ve ortaklıkları belirlenmiştir. Değerlendirmelerde anlamlı sonuç alınan ilköğretim 2. sınıf öğrencileri için isteyerek gidecekleri olumlu öğrenmeye uygun sınıf mekânının ortam ve tasarım faktörü bileşenleri, kullanıcı görüşleri doğrultusunda tasarımda kullanıma yönelik tanımlanmıştır. Bulgulanan sonuçlar ile kullanıcıların (öğretmen ve öğrenci) sınıf mekânı algılamalarının ortam ve tasarım faktörleri açısından farklılaştığı tespit edilmiştir. Öğrenci algıladığı üzerinden beğeni ve aidiyeti destekleyecek düzenlemeleri önemsemekte, öğretmen ise öğrenmeyi sağlayacak fiziksel koşulları öğrenci ve sınıf yönetimine bağlı olarak tanımlamaktadır. Mekânın öğrenci üzerinde bıraktığı olumlu psikolojik etkiyi sağlayacak fiziksel bileşenler, algıya dayalı olarak belirlenebilmektedir. Tasarımcı özellikle öğrenme motivasyonunu arttıracak fiziksel mekâna ilişkin düzenlemelerin ne olması gerektiğini kullanıcıların mekândan beklentileri, amaçları, yaşları ve mekânın işlevi üzerinden sorgulamalıdır. Dolayısıyla kullanıcı istekleri göz önüne alınarak düzenlenen nitelikli sınıf mekânlarında öğrenme motivasyonu artacak ve öğrenme daha kolay ve kalıcı gerçekleşecektir.