Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • DSpace İçeriği
  • Analiz
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Atabek, Nejdet" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi mezunlarının mesleki yaşamları üzerine bir araştırma
    (Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2000) Atabek, Nejdet; Ünlü, Sezen; Taşcı, Deniz
    İletişim fakültelerinin sayısının hızla arttığı günümüz Türkiye'sinde, bu kurumlar dan mezun olanların iş yaşamına atılmalarıyla birlikte ne gibi durumlarla karşılaştıklarının bilinmesi önemlidir. Mezunların, eğitim kurumunun eleman yetiştirmeyi hedeflediği sektöre veya meslek gruplarına ne oranda girebildiği araştırılması gereken bir konudur. Böyle bir araştırma, sadece mevcut durumu ortaya çıkarmaya hizmet etmez. Daha da önemlisi, söz konusu eğitim kurumuna ders programlarım ve eğitim politikalarını amaçları doğrultusunda gözden geçirme olanağı da sağlar. Bu makalede Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi mezunlarının okulu bitirmeleriyle birlikte karşı karşıya geldikleri iş yaşamına ilişkin iş bulma, meslek seçimi gibi sorunları araştırmıştır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Gazete haberlerinde etik standartların yükseltilmesinde okur temsilcisinin rolü
    (Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2006) Atabek, Nejdet
    Medya kuruluşlarında ve özellikle gazetelerde okur temsilcisi (ombudsman) uygulaması son yıllarda tüm dünyada giderek yaygınlaşmaktadır. Okurların gazete içerikleri hakkındaki şikayetlerini dinleyerek onlara her hafta düzenli olarak yayımlanan okur temsilcisi köşesinde yanıt veren okur temsilcisi, gazete ile okuyucu arasında bir köprü işlevi görür. Bir taraftan okuyuculara yanıt veren diğer taraftan okuyucu şikayetleri ile ilgili olarak gazete çalışanlarını uyaran okur temsilcisinin asıl amacı; gazetede yayımlanan haberlerde etik standartlara uyulmasını, haber yazımında daha az hata yapılmasını, haberlerin daha nitelikli bir şekilde sunulmasını sağlamak ve böylece okuyucu gözünde gazetenin prestijini arttırmaktır. Bu araştırmada, okur temsilciliği kurumunun gazetecilikte etik standartların yükseltilmesine ne ölçüde katkı sağlayabildiği sorgulanmaktadır. Bu amaçla, 1999-2003 tarihleri arasında yayınlanmış Milliyet Gazetesi okur temsilcisi köşelerinin tamamı içerik analizi tekniği ile analiz edilmiştir. Elde edilen veriler SPSS 7.10 paket programına aktarılarak araştırmanın amaçları doğrultusunda çözümlenmiştir. Bu araştırmadan elde edilen bulgular, gazetelerde etik standartlar bakımından haber içeriklerini daha nitelikli hale getirmede okur temsilcisinin önemini ortaya çıkarması bakımından büyük bir değere sahiptir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Propaganda ve toplumsal kontrol
    (Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2003) Atabek, Nejdet
    Propaganda, kitle iletişim araçlarının ve bilgi teknolojilerinin gelişmesine paralel olarak özellikle 20. yüzyılın başından günümüze kadar toplumsal yaşamda önemini giderek arttıran bir olgudur. Demokratik rejimlerin gelişmesiyle birlikte önem kazanan kamuoyu ise ilk zamanlar siyasal iktidarlar tarafından "serbest düşünce platformu" sayesinde yönlendiriliyor ve idare ediliyordu. Bu yıllarda propaganda uzmanları da geleneksel propaganda yöntemlerini kullanıyorlardı. İletişim ve bilgi teknolojilerinde son yıllarda ortaya çıkan büyük gelişmeler, propaganda yoluyla kamuoyunun yön-lendirilmesini ve dolayısıyla toplumsal rızanın üretilmesini kolaylaştırmıştır. Günümüzdeki ileri kapi-talist ülkelerde toplumsal rızanın üretimi, propaganda amaçlı olarak bilginin toplanması, biriktir-ilmesi, kontrol edilmesi ve yayılması süreçleriyle inanılmaz ölçüde geliştirilmiştir ve bir toplum mühendisliği işi haline gelmiştir.

| Selçuk Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Selçuk Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Konya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim