Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • DSpace İçeriği
  • Analiz
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Ataseven, Hilal" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Dil gelişimini destekleyici oyun etkinlikleri programının 5-6 yaş grubu mülteci çocukların dil gelişimlerine ve günlük yaşam becerilerine etkisinin incelenmesi
    (Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019) Ataseven, Hilal; Çağdaş, Aysel
    Bu araştırma, Dil Gelişimini Destekleyici Oyun Etkinlikleri Programı'nın 5-6 yaş grubu mülteci çocukların dil gelişimlerine ve günlük yaşam becerilerine etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Deneme modelindeki araştırmanın çalışma grubunu, Konya il merkezinde bulunan, herhangi bir eğitim kurumuna devam etmemiş, ailesi savaş veya kısıtlı imkanlar sebebiyle ülkesinden ayrılmış mülteci çocuklardan oluşan 5-6 yaş grubu 50 çocuk oluşturmaktadır. Araştırma deneme modelinde olup gerçek deneme modellerinden ön test/son test kontrol gruplu model kullanılmıştır. Bu çalışmada, dil gelişimini değerlendirmek için PEABODY Resim Kelime Testi (PRKT), günlük yaşam becerilerini değerlendirmek için TOBEGYBAT (Temel Okul Becerileri Envanteri Günlük Yaşam Becerisi Alt Testi) kullanılmıştır. Bu araştırmada kullanılan "Dil Gelişimini Destekleyici Oyun Etkinlikleri Programı" mülteci çocukların dil ve günlük yaşam becerilerinin gelişimini desteklemek amacıyla, sınıf ortamında haftada 5 gün 1 saat 8 hafta süre ile uygulanmıştır. Çalışma grubuna alınan mülteci çocukların eğitiminde görev alan öğretmenlerle görüşülerek ihtiyaç analizi yapılmış, uzman görüşü alınarak program içeriği belirlenmiştir. Bu konuda uygulanmış olan programlar, yazılan tez ve makaleler incelenerek literatür taraması yapılmış, program Milli Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitim Programı'nda yer alan göstergeler dikkate alınarak hazırlanmıştır. Programda, oyunlar ile mülteci çocukların ikinci dil edinimlerinin ve günlük yaşam becerilerinin arttırılması hedeflenmiştir. Araştırmanın sonucunda uygulanan oyun etkinliği programının, 5-6 yaş grubu mülteci çocukların dil gelişimini ve günlük yaşam becerilerini olumlu etkilediği bulgusuna ulaşılmıştır. İzleme testi ile de bu olumlu gelişmenin devam ettiği gözlenmiştir.

| Selçuk Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Selçuk Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Konya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim