Yazar "Atay, Zeynep" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden 5-6 yaş öğrencilerinin yaratıcılık düzeylerinin yaş, cinsiyet ve ebeveyn eğitim durumlarına göre incelenmesi: Ereğli örneği(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2009) Atay, Zeynep; Kabadayı, AbdülkadirBu araştırma Okul Öncesi çağındaki 5-6 yaş grubu çocukların yaratıcılık düzeylerinin belirlenmesi ve çocukların yaratıcılığında yaş, cinsiyet ve ebeveyn eğitim durumlarının etkisinin ne derece olduğu ve bunların yaratıcılığın boyutları olan akıcılık, esneklik, orijinallik ve zenginleştirme ile arasında bir ilişki bulunup bulunmadığının incelenmesi için yapılmıştır. Araştırma Konya ili Ereğli ilçesinde bulunan anasınıfı ve anaokulu öğrencilerinden 5-6 yaş grubu kız ve erkek öğrencilerin oluşturduğu 76 öğrenci üzerinde yürütülmüştür. Bu öğrencileri 16 öğrenci beş yaş kız ve 16 öğrenci beş yaş erkek, 23 öğrenci altı yaş kız, 21 öğrenci altı yaş erkek oluşturmaktadır. Araştırmanın yapıldığı okullar Konya Ereğli ilçesinde bulunan Musa Karabaş Anaokulu, Kız Meslek Lisesi Anaokulu, Gazi İlköğretim Okulu Anasınıfı ve Aşağı Göndelen İlköğretim Okulu Anasınıfı'ndan oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak Torrance Yaratıcı Düşünce Testi Form A Testi uygulanmış ve çocukların kişisel bilgilerini elde etmek amacıyla çocukların isimleri alınmaksızın ailelere kişisel bilgi formları gönderilmiştir. Elde edilen verilerin istatistiksel değerlendirilmesinde kikare testi kullanılmıştır. Çocukların yaşları ile akıcılık puanları arasında anlamlı (p > 0,05) bir ilişki bulunmamıştır. Çocukların yaşları ile esneklik puanları arasında anlamlı (p > 0,05) bir ilişki bulunmamıştır. Çocukların yaşları ile orijinallik puanları arasında anlamlı (p < 0,05) bir ilişki bulunmuştur. Çocukların yaşları ile zenginleştirme puanları arasında anlamlı (p < 0,05) bir ilişki bulunmuştur. Çocukların cinsiyetleri ile akıcılık puanları arasında anlamlı (p < 0,05) bir ilişki bulunmuştur. Çocukların cinsiyetleri ile esneklik puanları arasında anlamlı (p < 0,05) bir ilişki bulunmuştur. Çocukların cinsiyetleri ile orijinallik puanları arasında anlamlı (p > 0,05) bir ilişki bulunmamıştır. Çocukların cinsiyetleri ile zenginleştirme puanları arasında anlamlı (p < 0,05) bir ilişki bulunmuştur. Çocukların anne-baba eğitim durumu ile akıcılık puanları arasında anlamlı (p < 0,05) bir ilişki bulunmuştur. Çocukların anne- baba eğitim durumu ile esneklik puanları arasında anlamlı (p > 0,05) bir ilişki bulunmamıştır. Çocukların anne-baba eğitim durumu ile orijinallik puanları arasında anlamlı (p > 0,05) bir ilişki bulunmamıştır. Çocukların anne-baba eğitim durumu ile zenginleştirme puanları arasında anlamlı (p < 0,05) bir ilişki bulunmuştur.