Yazar "Avan, Ali" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Otel işletmelerinde işe bağlılık düzeyinin arttırılması: İşgören fedakarlık tutumunun rolü(Selçuk Üniversitesi, 2016) Zorlu, Özcan; Avan, Ali; Bulut, ŞernazGünümüz iş yaşamı koşulları otel işletmelerini rekabet üstünlüklerini devam ettirebilmek adına diğer tüm işletmelerde olduğu gibi yüksek performans gösteren ve verimli işgörenler istihdam etmeye zorlamaktadır. Belirli iş tutumları ve örgütsel davranışlar işgören performansı ve verimliliği üzerinde olumlu etkilere sahip olmakla birlikte, işe bağlılık düzeyi de belirli ayırt edici boyutları ile performans ve verimliliğe katkı sağlamaktadır. İşe bağlılığın ayırt edici özellikleri ise işini yaşamının temel ilgi alanı olarak görme, işe aktif olarak dâhil olma ve işte yüksek performans göstermeyi öz?saygının temeli olarak kabul etme olarak değerlendirilmektedir. Dolayısıyla otel yönetimleri işe bağlılık düzeyini arttırmak için etkili stratejiler izleme durumundadırlar. Bu noktada, izlenecek stratejiler işe bağlılığın öncülleri üzerine odaklanmalıdır. Literatürde işe bağlılığın bazı bireysel (kontrol odağı, gelişim ihtiyacı vb.) ve örgütsel öncülleri (iş tatmini, örgütsel bağlılık vb.) ele alınmakla birlikte, işgörenin mevcut işinde çalışmaya devam etme kararında önemli etkilere sahip kişisel ve örgütsel fedakârlık tutumu hususunda yeterince araştırma gerçekleştirilmemiş veya göz ardı edilmiştir. Buradan hareketle, bu çalışma öncelikle işe bağlılığın arttırılmasında işgören fedakârlık tutumunun önemini ve etkisini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Belirlenen amaç doğrultusunda Afyonkarahisar ilinde faaliyet gösteren beş yıldızlı otel işletmelerinin işgörenleri araştırmanın evreni olarak seçilmiştir. Anket tekniği ile ihtiyaç duyulan verilerin elde edilmesi ve analizinden sonra fedakârlık tutumunun bir işgörenin işe bağlılığını nasıl etkilediği detaylı olarak belirlenmiştir. Araştırma bulguları işgörenlerin fedakârlık tutumları ile işe bağlılık düzeyleri arasında anlamlı bir ilişki bulunduğunu ve fedakârlık tutumunun işe bağlılığı pozitif yönde etkilediğini ortaya koymuştur.Öğe Yabancı Turistlerin Satın Alma Karar Sürecinde Kültürel Varlıkların Etkisi: Konya Örneği(Selçuk Üniversitesi, 2010) Emir, Oktay; Avan, AliHer sektörde olduğu gibi turizm sektöründe de son yıllarda yaşanan ekonomik ve teknolojik gelişmelerin etkisiyle tüketim algısında ve davranışlarda değişiklikler ortaya çıkmıştır. Sürdürülebilir turizm anlayışının gelişmesi, kaynakların hızla azalması ve niteliklerinin bozulması sonucu çevresel değerlere olan sorumluluk bilincinin artması, klasik tatil anlayışının yerini alternatif turizm türlerinin alması gibi nedenler insanların farklı arayışlar içine girmesine neden olmuştur. Farklı kültürleri tanıma ve yeni yerler keşfetme amacıyla seyahat eden turistlerin bu hareketleri kültür turizmini ve kültürel varlıkları, seyahat kararlarında etkili olan iki önemli değişken haline getirmiştir. Bu çalışmada, Konya’yı kültürel amaçlarla ziyaret eden yabancı turistlerin satın alma karar sürecinde kültürel varlıkların etkisine ilişkin görüşlerinin belirlenmesi ve değerlendirilmesi temel amaçtır. Bu doğrultuda Konya’yı ziyaret eden yabancı turistler araştırmanın evrenini oluşturmaktadır. Anket yöntemiyle toplanan verilerin analizinde faktör analizi, frekans-yüzde dağılımları, aritmetik ortalama ve standart sapma değerleri kullanılmıştır. Araştırmada toplanan verilerin analiz edilmesiyle elde edilen bulgulara göre, turistlerin satın alma karar sürecinde kültürel varlıkların etkisine ilişkin görüşleri olumludur. Bununla birlikte, turistlerin satın alma karar sürecinin ihtiyacın ortaya çıkması ve alım sonrası davranışlar aşamalarını daha fazla önemsedikleri ifade edilebilir.