Yazar "Baktur, Abdi" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Covid-19 Pandemisi Döneminde Sağlık Bakanlığının Kurumsal Sosyal Sorumluluk İçeriklerine Yönelik Bir Araştırma(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023) Baktur, Abdi; Karaçor, SüleymanCovid-19 pandemisi 2019 yılında Çin'in Wuhan kentinde ortaya çıkmış ve dünya geneline hızlı bir şekilde yayılmıştır. Pandemi döneminde başta Sağlık Bakanlığı olmak üzere tüm sağlık kurumları Covid-19 salgın hastalığı ile mücadele etmişlerdir. Toplum genelinde Covid-19 salgın hastalığının meydana getirdiği sonuçlar ile ilgili olarak büyük bir endişe ve kaygı yaşamıştır. Sosyal medya bu dönem içerisinde Covid-19 pandemisi ile ilgili bilgi verilmesi ve Covid-19 pandemisinden korunmaya yönelik önlemlerin alınması için aktif bir araç olarak kullanılmıştır. Sosyal medyada yer alan kurumsal sosyal sorumluluk içeriklerinde ünlülerin kullanılması toplum genelinde farkındalık meydana getirmiştir. Pandemi döneminde Sağlık Bakanlığı tarafından üretilen bu içeriklerin kullanılması, toplumun Covid-19 salgın hastalığı konusunda bilgi sahibi olmasını, hastalığına dair kurallara uymasını ve pandemi ile ilgili bilinçli hale gelmesini sağlamıştır. Sosyal medya uygulamaları kısa süre içerisinde geniş hedef kitlelerine ulaşmayı sağlayan teknolojik araçlar olarak tanımlanmaktadır. Pandemi sürecinde sosyal medya uygulamaları ve kurumsal sosyal sorumluluk içerikleri aktif bir şekilde kullanılmıştır. Dünyadaki tüm insanların Covid-19 salgın hastalığı ve hastalıktan korunmaya yönelik önlemler konusunda farkındalık geliştirmesini sağlamıştır. Bu bilgilerden hareketle çalışmada, Covid-19 pandemisi döneminde Sağlık Bakanlığının sosyal medya kurumsal sosyal sorumluluk içeriklerinde ünlü kullanım stratejileri konusu incelenmiştir. Çalışmanın amacı, Sağlık Bakanlığının sosyal medya kurumsal sosyal sorumluluk içeriklerinin ve ünlü kullanımı stratejilerinin incelenmesidir. Enes Batur, Orkun Işıtmak, Betül Çakmak, Refika Birgül, Alper Rende gibi kişilerin sosyal medya uygulamaları ile kurumsal sosyal sorumluluk içerikleri yayınlamaları toplumun pandemi ile ilgili bilincinin artmasını sağlamıştır. İzlenme oranları, youtuberların cinsiyetleri, yorumlar dair değerlendirmelere yer verilmiştir. Bu araştırmanın Covid-19 pandemi döneminde Sağlık Bakanlığının sosyal medya kurumsal sosyal sorumluluk içeriklerinin ünlü kullanım stratejileri konu başlıklı benzer araştırmalara rehberlik etmesi beklenmektedir.