Yazar "Baykal, Adeviye" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe İşitme engelli adölesanların beslenme alışkanlıklarının ve beslenme durumlarının belirlenmesi(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020) Baykal, Adeviye; Bayrak, EbruHızlı büyüme ve gelişmenin görüldüğü adölesan dönemde yeterli besin alımı oldukça önemlidir. Bu çalışmanın amacı; Konya il merkezinde ortaokul ve lise düzeyinde öğrenim gören işitme engelli adölesanların beslenme alışkanlıklarının ve beslenme durumlarının belirlenmesidir. Araştırmanın örneklemini, 2018-2019 eğitim-öğretim yılı bahar yarıyılında Konya ili Selçuklu ilçesinde bulunan Konevi İşitme Engelliler Ortaokulu ve Adnan Akgül Özel Eğitim Meslek Lisesi'nde öğrenimine devam eden hafif, orta ve ağır işitme engelli 45'i kız, 66'sı erkek toplam 111 öğrenci oluşturmuştur. Adölesanların sosyo-demografik özellikleri, beslenme alışkanlıkları, besin tercihleri, besin tüketim sıklıkları ve üç günlük besin tüketim kayıtları uygulanan anket formu ile sorgulanmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde SPSS paket programı ve BEBİS 8.1 programı kullanılmıştır. Araştırmaya katılan öğrencilerin yaş ortalaması 15.66±2.29'dur. Öğrencilerin %46.8'si, normal, %18.9'u şişman, %17.1'i fazla kilolu, %12.6'sı zayıf, %4.5'i çok zayıftır. Adölesanların sabah kahvaltısı yapmama nedenleri, öğle yemeği yeme durumları ve yemek yeme hızları ile yaş aralığı arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunmamıştır (p>0.05). Öğrencilerin besin tüketim sıklıkları incelendiğinde en fazla yoğurt (%66.12), yumurta (%62.8), beyaz ekmek (%90.86), çay (%92.02) ve patates (%77.99) tükettikleri belirlenmiştir. Öğrencilerin günlük yeterli miktarda protein tükettiği, yağ tüketimlerinin önerilen değerlerin üzerinde olduğu, karbonhidrat tüketiminin ise önerilen değerlerden daha az olduğu saptanmıştır. Öğün atlamama, doğru besin seçimi, dengeli beslenme gibi adölesan döneme ait beslenme konularında işitme engelli öğrenciler, aileleri ve rehber öğretmenleri bilinçlendirilmeli, bu konuyla ilgili görsel nesnelerin kullanıldığı eğitimler verilmelidir.