Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • DSpace İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Bayraktar, Şükran Nur" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Turist Rehberlerinin Iş Yaşam Kalitesi Algılarının Sorumlu Turizm Algıları Üzerindeki Etkisine Yönelik Bir Araştırma
    (Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023) Bayraktar, Şükran Nur; Aylan, Serkan
    Bu araştırmanın temel amacı, turist rehberlerinin iş yaşam kalitesi algılarının sorumlu turizm algıları üzerindeki etkisini ortaya koymak ve bu doğrultuda literatüre katkı sağlayarak, paydaşlara ilgili sorumlulukları hakkında fikir sunmaktır. Araştırmanın bir diğer amacı ise, demografik özelliklere göre iş yaşam kalitesi algısı ve sorumlu turizm algısı arasında farklılık olup olmadığını belirlemektir. Araştırma çerçevesinde daha önce geliştirilmiş olan ölçekler kullanılarak bir anket formu hazırlanmış ve araştırma, İstanbul, Ankara, İzmir, Antalya ve Muğla Turist Rehberleri odasına bağlı çalışmakta olan turist rehberlerine uygulanmıştır. Anket yoluyla elde edilen verilerin analiz edilmesi için merkezi eğilim ölçüleri (frekans ve yüzdelik dağılımları) ve istatistiksel analiz yöntemlerinden korelasyon, regresyon, t-testleri ve ANOVA testlerinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda, turist rehberlerinin iş yaşam kalitesi algıları ile sorumlu turizm algıları arasında pozitif ve anlamlı ilişki olduğu ve turist rehberlerinin iş yaşam kalitesi algılarının sorumlu turizm algıları üzerinde anlamlı bir etkiye sahip olduğu ortaya konmuştur. Ayrıca araştırmada, turist rehberlerinin cinsiyetleri, gelir düzeyi, eğitim durumu, çalışma kartı türü, mesleki tecrübeleri gibi demografik değişkenlerine göre iş yaşam kalitesi algıları ve sorumlu turizm algıları arasında anlamlı farklılıklar olduğu saptanmıştır. Yapılan analizlerin sonucuna göre, iş yaşam kalitesi algıları ile cinsiyet, çalışma kartı türü, gelir, eğitim durumu ve mesleki tecrübe değişkenleri arasında anlamlı farklılıklar olduğu görülmüştür. Sorumlu turizm algıları ile de cinsiyet, çalışma kartı türü, yaş, eğitim durumu, gelir değişkenleri arasında anlamlı farklılıklar olduğu saptanmıştır.

| Selçuk Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Selçuk Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Konya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim