Yazar "Bayram, Erva Yeternaz" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Matematik eğitiminde artırılmış gerçeklik: Bir içerik analizi çalışması(Selçuk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023) Bayram, Erva Yeternaz; Yumak, YunusTeknolojinin günümüzde hızlı ilerlemesi ile birlikte karşımıza birçok yenilik çıkmaktadır. (Güllüpınar, Kuzu, Dursun, Kurt & Gültekin, 2013). Teknolojideki bu gelişmeler tüm bilimsel alanları etkilediği gibi eğitim alanını da hızla etkilemekte, günden güne büyük bir önem kazanmakta ve bu alanda kullanılan teknolojik yenilikler hem öğretmenlere hem de öğrencilere büyük kolaylıklar sunmaktadır. Gelişmiş ülkelere bakıldığında eğitim sistemlerinin teknoloji ile beraber ilerlediği görülmektedir. (Williams & Kingham, 2003). Kara tahta ve tebeşirle başlayan bu eğitim yolculuğu günümüzde sanal gerçeklik ve sonrasında artırılmış gerçeklik uygulamaları ile güncellenmektedir. (Erbaş & Demirer, 2014). Artırılmış gerçeklik uygulamalarının hem eğitimde hem de farklı alanlarda kullanımıyla ilgili araştırmalar gün geçtikçe artış göstermektedir (Mekni & Lemieus, 2014). Bu çalışmada, matematik eğitiminde artırılmış gerçeklik uygulamasının kullanımı ile ilgili Google Akademik ve YÖK Tez platformu üzerinde Türkçe ve İngilizce dilinde 2013-2022 yılları arasında taranan makale ve tezlerin içerik analizi yapılmıştır. Çalışmanın alt problemlerine uygun olarak bulunan yayınların "türleri, araştırma yılları, dili, yayımlandığı ülkeler, amaçları, örneklem düzeyleri, araştırma modelleri, veri toplama araçları, analiz teknikleri ve sonuçları" incelenmiştir. Elde edilen sonuçların artırılmış gerçeklik ile ilgili bir bakış açısı sunması ve alandaki eksiklikleri yeni araştırmacılara göstermesi beklenmektedir. Çalışmamızda nitel araştırma yöntemlerinden içerik analizi modeli tercih edilmiştir. Araştırma bulguları incelendiğinde, eğitimde artırılmış gerçeklik uygulaması ile ilgili çalışmaların giderek arttığı, daha çok ortaokul öğrencileri üzerinde çalışmalar yapıldığı ve araştırmacıların çalışmalarında genel olarak nicel araştırma yöntemini tercih ettikleri görülmüştür. Ayrıca çalışmalarda veri toplama aracı olarak çoğunlukla içerik analizi ve beceri testlerinin tercih edildiği, toplanan verilerin analizinde ise genellikle t-testi ve açıklayıcı analiz tekniklerinin kullanıldığı görülmüştür.