Yazar "Bayram, Mikail" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 10 / 10
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Abdu’l-Kâhir El-Bağdadî ve “Et-Tekmile Fi’l-Hisâb” adlı eseri(Selçuk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü, 1997) Bayram, Mikail[Abstract not Available]Öğe Anadolu Selçukluları devrinde Anadolu Bacıları (Baciyan-i Rum) Teşkilatı'nın kurucusu Fatma Bacı kimdir?(Selçuk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi, 1981) Bayram, Mikail[Abstract not Available]Öğe Danişmend Oğulları’nın dinî ve millî siyaseti(Selçuk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü, 2005) Bayram, MikailAnadolu’nun Türkler tarafından feth edilişinden sonra Anadolu’da ilk ilmî ve fikrî faaliyetler Danişmend Oğulları Devleti döneminde, Danişmend İlinde başlamıştır. Danişmend Oğulları Devleti’nin kurucusu Melik Ahmed Gazi bilge bir aileye mensup ve kendisi de bilge bir kişi olduğu için ülkesinde (orta ve kuzey Anadolu) medreseler kurarak bilimsel faaliyetler başlatmıştır. Anadolu’ya ilim adamları celbetmiştir. Dinî bakımdan Mu’tezile mezhebini ülkesinde yerleştirmeye çalışırken Türk kültürüne ve Türkçeçiliğe de önem verilmiştir. Kendisinden sonra oğulları da bu siyaseti devam ettirmişlerdir. Anadolu’da ilk Türkçe eser Danişmed İli’nde yazılmıştır.Öğe Sadru'd-din Konevi ile Ahi Evren Şeyh Nasiru'din Mahmud'un mektuplaşması(Selçuk Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi, 1983) Bayram, Mikail[Abstract not Available]Öğe Tasavvufî İran Edebiyatı'nın bilinmeyen en eski kaynaklarından biri(Selçuk Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi, 1991) Bayram, Mikail[Abstract not Available]Öğe Timur'un İstanbul'u fetih planı ve çalışmaları(Selçuk Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi, 1999) Bayram, Mikail[Abstract not Available]Öğe Türkiye Selçukluları döneminde Anadolu'da Endülüslüler(2011) Bayram, MikailAnadolu’nun fethinden itibaren Anadolu’ya çeşitli yönlerden insan göçleri olmuştur. İpek yolunun geçtiği güzergahlar Selçuklu devlet adamları tarafından şekillendirilmiş ve 20-30 km aralıklarla kervansaraylar inşa edilmiştir. Bütün bu kervansarayların inşası ticaretin güvenlik içerisinde yapılmasına yönelikti. Bu insanlar arasında çok sayıda tüccarın Endülüs’ten ve Mağrip’ten Anadolu’ya geldiğini görmekteyiz. Bu göçlerin oluşturduğu insanlar tarafından yapılan Mağriplilere ait olan bir mescid bugün hala Konya’da mevcuttur. Mescid’in adı da Mescidü’l-Meğâribe (Mağribliler Mescidi) olarak anılmaktadır.Öğe Türkiye Selçukluları döneminde bilimsel ortam ve ahiliğin doğuşuna etkisi(Selçuk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü, 2001) Bayram, MikailAhilik, Türkiye Selçukluları zamanında kurulan sosyal, kültürel ve ekonomik nitelikli bir kuruluştur. O dönemde Anadolu’da tabiat bilimleri alanında yoğun bir çalışma vardı. Bu alandaki çalışmalar, bilimin iş ve san’at alanlarında uygulanması düşüncesini ön plâna çıkarmıştır. Bu düşünceyi açıklayan çok sayıda eserler Anadolu’da telif edilmiştir. Bu alandaki çalışmalar o dönemde Anadolu’daki esnaf ve sanatkârlar arasında taraftar bulmuştur. Bu düşüncede olan esnaf ve sanatkârlar ahilik denilen örgütü kurdular. Bu örgüte mensup olan ahiler iş ve sanat alanında bu düşünceyi uygulamayı kendilerine ülkü edinmişlerdir.Öğe Türkiye Selçukluları tarihi hakkında yeni bir kaynak(Selçuk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü, 2002) Bayram, MikailTürkiye Selçukluları siyasi tarihi kültür medeniyeti hakkında bugüne kadar yapılmış olan çalışmalarda çok önemli eserler ve belgeler ortaya çıkarılmış ve yayınlanmıştır. Bütün bu çalışmalara rağmen Türkiye Selçukluları devrinin bir çok siyasî ve kültürel meseleri hâlâ yeterince aydınlanmış değildir. Türkiyemizde el-yazması eser ihtiva eden pek çok kütüphanelerin sağlam kataloğları yapılmadığından bu devre ait birçok eserler günyüzüne çıkarılmamıştır. Ola ki bu kütüphanelerde Selçuklu devri ve medeniyeti ile ilgili çok önemli eserler tarih ve bilgiler mevcuttur ve bunlar keşfedilmeyi beklemektedir. Burada Türkiye Selçukluları zamanında Anadolu ve Suriye’deki siyasî olaylar ve fikri hareketler hakkında önemli bilgiler içeren “Teşvikü’l-ervah ve’l- Kulub” adlı eser tanıtılacak ve Selçuklu devri tarih ve kültürü açısından önemi dile getirilecektir. Eserin yazarı XIV. Asır başlarında Behisni ve Kahta’da kadılık yapmış, İbnü’s- Serraç diye tanınan Muhammed bin Ali bin Abdurrahman ed- Dimişkî er- Rufaî tarafından kaleme alınmıştır. Eser Selçuklu tarihi açısından büyük öneme haiz olduğu halde bugüne kadar meçhul kalmıştır. Burada eser ilk defa tanıtılmış olacaktır. Eserin bilinin tek nüshası Amuca-zâde Hüseyin Paşa ( Süleymaniye) Ktp. Nu: 272’de kayıtlıdır. Çok fersûde bir durumdadır.Öğe Yunus Emre'ni?n Tasavvufî Meşrebi? “Cemâl-Perestli?k”(Selçuk Üniversitesi, 1992) Bayram, MikailAnadolu Selçukluları devri’nin fikir hareketleri bakımından çok renkli ve çeşitli olduğunu biliyoruz. Bu mütevazi makalede Tasavvufta Cemal-perestî mesleğinden ve bu meslek ve meşrebin Anadolu Selçukluları zamanındaki durumundan bahsedilecektir. Bu arada bu devrin en tanınmış şairi, Türkçe sözlü Türkmen şair Yunus Emre’nin de bu seşrepte bir mutasavvıf olduğu gösterilecektir.