Yazar "Bilgili, Memduh" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Özel hastanelerde halkla ilişkiler amaçlı sosyal medya kullanımı: Konya Farabi Hastanesi ve Medova Hastanesi örneği(Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2024) Bilgili, Memduh; Bakan, ÖmerTeknolojinin gelişimi sağlık, ulaşım, eğitim, sanayi, kişisel yaşam başta olmak üzere birçok alanda değişim ve ilerlemeye neden olmuştur. Bu çerçevede iletişim ve bilgi paylaşımında da etki alanının değiştiği ve birtakım farklılaşmaları beraberinde getirdiği söylenebilmektedir. İnsan hayatını kolaylaştırıcı nitelikte değişen ve gelişen teknoloji; internet alışverişi, mobil bankacılık, e-randevu gibi uygulamaları yaşamımızın bir parçası haline getirmiştir. Halkla ilişkiler açısından bakıldığında geleneksel halkla ilişkiler uygulamaları ile birlikte dijital halkla ilişkiler uygulamalarının birlikte sürdürüldüğü değerlendirilebilmektedir. Bu kapsamda çok sayıda kurum ve kuruluş; iletişimin çift yönlü olması, erişilebilir ve ucuz olması, hedef kitlesine hızlı, etkin mesajlar sunabilmek amacıyla sosyal medya platformlarına oldukça değer vermektedir. Sağlık alanında faaliyet gösteren kurum ve kuruluşlar da dijital halkla ilişkiler uygulamaları çerçevesinde hedef kitlelerine yönelik sosyal medya platformları aracılığıyla mesajlar iletmektedir. Bu mesajlar; sağlıkta güncel gelişmeler, hastanelerde gerçekleştirilen revizyon ve yenilikçi uygulamalar, alanında tanınmış ya da uzman bir doktorun hastane bünyesine kazandırılması gibi çeşitli konuları içerebilmektedir. Bu çalışmada SocialBrands Turkey'in 2024 verileri göz önüne alındığında "Sosyal Medya En İyi 100 Listesi"nde yer alan Konya Farabi Hastanesi ve Medova Hastanesinin Facebook ve Instagram hesapları araştırmanın konusu olarak belirlenmiştir. Araştırmaya ek olarak X hesapları da çalışmanın konusuna dâhil edilmiştir. Çalışmada belirtilen hastanelerin güncellik hususu göz önüne alınarak 1 Ocak 2024 ile 31 Mart 2024 tarihleri arasında gerçekleştirdiği gönderiler değerlendirme konusu olmuştur. Çalışmadaki veriler ışığında elde edilen temel bulgu; Konya'da faaliyet gösteren Konya Farabi Hastanesi ve Medova Hastanesinin Facebook ve Instagram hesaplarını etkin şekilde kullanabildikleri, X (Twitter) hesaplarını ise etkin kullanamadıkları yönündedir.