Yazar "Bilgin, Muhammet" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Özel eği̇ti̇m gereksi̇ni̇mli̇ çocuğu olan ebeveynleri̇n yaşama anlam verme düzeyleri̇ni̇n, manevi̇ ı̇yi̇ oluş ve sabir düzeyleri̇ açisindan ı̇ncelenmesi̇(Selçuk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023) Bilgin, Muhammet; Bülbül, Ayşe EliüşükBu çalışmanın amacı özel eğitim gereksinimli çocuğu olan ebeveynlerin yaşama anlam verme düzeylerinin manevi iyi oluş ve sabır düzeyleri açısından incelenmesidir. Araştırmanın çalışma grubunu 2021-2022 eğitim-öğretim yılında Konya'daki özel eğitim gereksinimli çocuğu olan ebeveynlerden 536 kişi oluşturmuştur. Çalışma grubunun 328'i kadın, 208'i erkektir. Araştırmada Kişisel Bilgi Formu, Yaşamın Anlamı Ölçeği, Manevi İyi Oluş Ölçeği ve Sabır Ölçeği kullanılmıştır. Toplanan verilerin analizi SPSS paket programında yapılmıştır. Analizler sonucunda var olan anlam boyutu ile bulunmaya çalışılan anlam boyutu ile arasında negatif bir ilişki; var olan anlam boyutu ile toplam yaşamın anlamı, toplam sabır ve sabır alt boyutları, toplam manevi iyi oluş ve manevi iyi oluş alt boyutları arasında pozitif bir ilişki bulunmuştur. Bulunmaya çalışılan anlam boyutunun toplam yaşamın anlamı puanları ile pozitif; diğer boyutlarla negatif bir ilişkisi vardır. Toplam sabır ve sabır alt boyutları, toplam manevi iyi oluş ve manevi iyi oluş alt boyutları arasında pozitif bir ilişki olduğu bulunmuştur. Yapılan t testi sonucunda annelerin aşkınlık, doğayla uyum, kişilerarası sabır, gündelik yaşamda sabır, yaşam zorluklarında sabır ve toplam sabır düzeylerinin babalara göre anlamlı düzeyde yüksek olduğu bulunmuştur. Bulunmaya çalışılan anlam alt boyutundan alınan puanların okuryazar ve ön lisans eğitim düzeyi arasında okuryazar eğitim düzeyindeki katılımcıların lehine anlamlı bir farkı saptanmıştır. Aşkınlık alt boyutundan alınan puanların okuryazar olan katılımcıların ilkokul mezunu, ortaokul mezunu, ön lisans mezunu ve lisansüstü mezunu eğitim düzeyine sahip olan katılımcılara göre düşük olduğunu bulunmuştur. Doğayla uyum alt boyutundan alınan puanlarda okuryazar bireylerin ön lisans mezunu bireylere göre istatistiksel olarak aleyhinde anlamlı bir fark saptanmıştır. Okuryazar olan katılımcıların ön lisans mezunu ve lisans mezunu eğitim düzeyine sahip olan katılımcılara göre toplam manevi iyi oluş düzeylerinin düşük olduğu bulunmuştur. Manevi iyi oluş ve alt boyutları, sabır ve alt boyutları birlikte değerlendirildiğinde yaşamın anlamı ve alt boyutlarını yordadığı görülmektedir. Var olan anlam ve bulunmaya çalışılan alt boyutunun en iyi yordayıcısı anomi alt boyutudur. Toplam yaşamın anlamı puanlarının en iyi yordayıcısı doğayla uyum alt boyutudur. Elde edilen sonuçlara yönelik önerilere yer verilmiştir.