Yazar "Bilir, Meryem Emire" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Öğretmen algılarına göre ilköğretim okul yöneticilerinin dönüşümcü liderlik özellikleri ile öğretmenlerin iş doyumu ilişkisinin incelenmesi(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007) Bilir, Meryem Emire; Livatyalı, Hüsnü YılmazBu araştırmanın amacı, öğretmen algılarına göre ilköğretim okul yöneticilerinin dönüşümcü liderlik davranışlarının belirlenmesi ve öğretmenlerin iş doyumunun saptanmasıdır. İlköğretim okul yöneticilerinin dönüşümcü liderlik özellikleri ile öğretmenlerin iş doyumu arasında bir ilişki olup olmadığının ortaya konmasıdır. Bu amaçla, ilköğretim okul yöneticilerinin dönüşümcü liderlik özellikleri ile ilgili öğretmenlerin görüşlerini almak üzere Emel Topçu Brestrich tarafından geliştirilen ?kişisel bilgi formu? ve ?dönüşümcü liderlik ölçeği? kullanılmıştır. Yine araştırmanın amacı doğrultusunda öğretmenlerin iş doyumu düzeylerini belirlemek üzere aynı öğretmenlere Hackman ve Oldham tarafından geliştirilen ?iş doyumu ölçeği (job satisfication questionnairre)? kullanılmıştır. Öğretmenlerin iş doyumu düzeylerinin yaşlarına ve kıdemlerine göre anlamlı fark görülmüştür. Yaşlı ve kıdemi fazla olan öğretmenlerin iş doyumu düzeylerinin daha genç ve meslekte daha yeni olan öğretmenlere göre daha fazla olduğu görülmüştür. Buna göre, öğretmenlerin yaşlarının dolayısıyla kıdemlerinin artmasıyla iş doyumlarının da arttığı sonucuna varılabilir. Araştırmanın amacını gerçekleştirmek üzere yapılan çalışmalar sonucunda ilköğretim okul yöneticilerinin dönüşümcü liderlik özellikleri ile öğretmenlerin iş doyumu arasında yüksek düzeyde anlamlı bir ilişki bulunmuştur. İlköğretim okul yöneticilerinin dönüşümcü liderlik özelliklerini gösterme düzeyleri arttıkça öğretmenlerin iş doyumu düzeyleri de artmaktadır.